|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Syns du Daffy sier noe vettugt her? | |||
Helt enig |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 32,76% |
Delvis enig |
28 | 48,28% |
Daffy må være full |
11 | 18,97% |
Deltakere: 58. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bygger dere image gjennom barna?
En butikk som for de meste selger babyklær i ubehandlet ull, dessuten garn, skinn, en del voksenklær, og tøybleier. Du kan se på www.nostebarn.no hvis du er interessert.
![]() |
#2 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Næh...har god ull på de klesbutikkene her
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror" 06 08 Sist redigert av Ibidelma : 18-11-06 kl 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
Jepp, de fører de samme klærne som nøstebarn, men påstår at de er billigere, selv om det ikke alltid er tilfelle. I tillegg er de bare nettbutikk slik at porto kommer i tillegg. Nøstebarn har butikker både i Oslo og Bergen.
![]() |
#4 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bygger dere image gjennom barna?Jeg sa meg delvis enig. Det er ingen tvil om at det at datteren min aldri går i rosa er fordi jeg er uenig med butikkenes krav om at jenter skal gå i rosa. Det ble noe av det samme med storebror. Hvorfor skulle han bli påtvunget blått? Så dermed ble det en del Katvig-klær. Ikke fordi det er kult, men fordi de lager spennende fargekombinasjoner. Samtidig har jeg etterhvert lært å kle lillesøster i kjole fra tid til annen, noe som ikke gjenspeiler meg og hva jeg står for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg har selvsagt ikke noe imot fotball, men jeg syns det er kjedelig. Og jeg ønsker veldig at Poden skal ha lyst til å gjøre noe annet.
![]() |
#6 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes også at det er drepende kjedelig. Min sønn er uenig og kan bruke hele ettermiddagen på det. Heldigvis liker han mange andre ting også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bygger dere image gjennom barna?På ett eller annet plan driver vel de fleste med en form for sosial speiling gjennom de valg de tar, enten det er klær og mat til poden, valg av bil, bolig, holdninger osv. Jeg tror du har et poeng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bygger dere image gjennom barna?Jeg kler barna i det jeg finner fornuftig i den enkelte situasjon. Skal de være fine kler jeg dem i penklær som jeg liker, skal de være hjemme laffer vi rundt i stilongs og genser og skal vi ut i skogen er det passende klær til det bruket. Akkurat som jeg varierer etter hva jeg skal bruke klærne til. Spesielle merker er jeg ikke så opptatt av, men har funnet ut at bukser fra Okaidi passer til storebror. Ullklær har jeg blant annet kjøpt på nøstebarn, men mye arvet. Jeg kunne like gjerne handlet det på Bogerud om jeg fikk noe i rent ull der (vil ikke ha blandingsprodukt) osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Bygger dere image gjennom barna?Jeg opplever ikke å kjøpe spesielle klær til barna mine for å statuere noe eller hvordan jeg skal si det. Jeg kjøper de tingene jeg liker uavhengig av merke. |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bygger dere image gjennom barna?Mens poden var liten så var deg jo jeg som kjøpte klær til han og valgte ut hva han skulle ha på seg, dels fordi han var for liten til å bestemme selv og dels for at han selv når han ble litt større faktisk ikke brydde seg. På den måten viser jeg jo hva jeg liker gjennom klærne jeg har kjøpt. Jeg kjøper det jeg synes er kult og det jeg synes er praktisk. Men, jeg gjør det ikke for å lage noe statement til omverden. Nå har jeg aldri vært spesielt opphengt i økologiske valg, nøstebarn eller tøybleier. Dermed så har jeg kanskje få statement og dervad ikke noe behov for å vise omverden. :tenkerkomplisert: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|