Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bygger dere image gjennom barna?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Syns du Daffy sier noe vettugt her?
Helt enig 19 32,76%
Delvis enig 28 48,28%
Daffy må være full 11 18,97%
Deltakere: 58. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-06, 11:50   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygger dere image gjennom barna?

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Forresten: Hva er nøstebarn? En butikk? Et klesmerke?

En butikk som for de meste selger babyklær i ubehandlet ull, dessuten garn, skinn, en del voksenklær, og tøybleier. Du kan se på www.nostebarn.no hvis du er interessert.

Gammel 18-11-06, 11:59   #2
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En butikk som for de meste selger babyklær i ubehandlet ull, dessuten garn, skinn, en del voksenklær, og tøybleier. Du kan se på www.nostebarn.no hvis du er interessert.

Næh...har god ull på de klesbutikkene her Vel og merke behandlet ull, men kløfri og god Takk for svaret

Fant en til nettbutikk med økologiske klær og ubehandlet ull
http://www.barnashage.no/default_2.asp

Sist redigert av Ibidelma : 18-11-06 kl 12:09.
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 12:24   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Fant en til nettbutikk med økologiske klær og ubehandlet ull
http://www.barnashage.no/default_2.asp

Jepp, de fører de samme klærne som nøstebarn, men påstår at de er billigere, selv om det ikke alltid er tilfelle. I tillegg er de bare nettbutikk slik at porto kommer i tillegg. Nøstebarn har butikker både i Oslo og Bergen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 08:10   #4
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg sa meg delvis enig. Det er ingen tvil om at det at datteren min aldri går i rosa er fordi jeg er uenig med butikkenes krav om at jenter skal gå i rosa. Det ble noe av det samme med storebror. Hvorfor skulle han bli påtvunget blått? Så dermed ble det en del Katvig-klær. Ikke fordi det er kult, men fordi de lager spennende fargekombinasjoner. Samtidig har jeg etterhvert lært å kle lillesøster i kjole fra tid til annen, noe som ikke gjenspeiler meg og hva jeg står for.

Så det kan nok sies at jeg fremhever barnas individualitet, noe som avspeiler meg og mannen min.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 08:45   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Ja, også lurer jeg på hva Kirsebær har i mot fotball?

Jeg har selvsagt ikke noe imot fotball, men jeg syns det er kjedelig. Og jeg ønsker veldig at Poden skal ha lyst til å gjøre noe annet.

Gammel 20-10-07, 09:40   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har selvsagt ikke noe imot fotball, men jeg syns det er kjedelig. Og jeg ønsker veldig at Poden skal ha lyst til å gjøre noe annet.

Jeg synes også at det er drepende kjedelig. Min sønn er uenig og kan bruke hele ettermiddagen på det. Heldigvis liker han mange andre ting også.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 11:29   #7
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

På ett eller annet plan driver vel de fleste med en form for sosial speiling gjennom de valg de tar, enten det er klær og mat til poden, valg av bil, bolig, holdninger osv. Jeg tror du har et poeng.

For egen del kan jeg ikke si at jeg gjør noe slikt bevisst, min barn har både nøstebarnklær og ett plagg med hodeskaller (grøss og gru , det var vel ikke jeg som kjøpte den...). Imidlertid er jeg nok litt fanget i at "bare det beste er godt nok". Ofte er det mye annet som også holder mål i massevis, der har jeg litt å lære.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 19:05   #8
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kler barna i det jeg finner fornuftig i den enkelte situasjon. Skal de være fine kler jeg dem i penklær som jeg liker, skal de være hjemme laffer vi rundt i stilongs og genser og skal vi ut i skogen er det passende klær til det bruket. Akkurat som jeg varierer etter hva jeg skal bruke klærne til. Spesielle merker er jeg ikke så opptatt av, men har funnet ut at bukser fra Okaidi passer til storebror. Ullklær har jeg blant annet kjøpt på nøstebarn, men mye arvet. Jeg kunne like gjerne handlet det på Bogerud om jeg fikk noe i rent ull der (vil ikke ha blandingsprodukt) osv.

Ellers er jeg hockeymamma med høye hæler og av og til korte skjørt... Det ser utrolig elegant ut sammen med en hockeybag jeg hadde fått plass til 3 unger i.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 15:25   #9
Left
Passiv

Standard

Jeg opplever ikke å kjøpe spesielle klær til barna mine for å statuere noe eller hvordan jeg skal si det. Jeg kjøper de tingene jeg liker uavhengig av merke.
Så lenge barna mine ikke har spesifikke ønsker i så måte, så blir de jo et bilde på min smak.
Jeg kjøper tøy det er godt å bevege seg i, og som er funksjonelle generelt sett - så merke er ikke så viktig. Om det heter Peanuts eller Katvig er ikke interessant.
Om det er dyrt eller billig er heller ikke overordnet når det kommer til en del plagg. Det er hvordan det fungerer.
Ull trenger ikke være fra nøstebarn. Har ikke et eneste klesplagg derfra, og har ingen store ønsker om akkurat det heller. Det finnes mye annen ull jeg innbiller meg fungerer like godt for oss.
Jeg er veldig flink til å vaske ihjel ting også, så det hadde blitt veldig dyrt etter hvert tror jeg.

Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 16:52   #10
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Mens poden var liten så var deg jo jeg som kjøpte klær til han og valgte ut hva han skulle ha på seg, dels fordi han var for liten til å bestemme selv og dels for at han selv når han ble litt større faktisk ikke brydde seg. På den måten viser jeg jo hva jeg liker gjennom klærne jeg har kjøpt. Jeg kjøper det jeg synes er kult og det jeg synes er praktisk. Men, jeg gjør det ikke for å lage noe statement til omverden. Nå har jeg aldri vært spesielt opphengt i økologiske valg, nøstebarn eller tøybleier. Dermed så har jeg kanskje få statement og dervad ikke noe behov for å vise omverden. :tenkerkomplisert:

Nå er poden 9 år og jeg har nesten ingenting jeg skulle ha sagt ang valg av klær og enda mindre når det gjelder fritidsaktiviteter. På det området har han hele tiden fått tatt sine egne valg ut fra sine interesser. Det eneste jeg har gjort er å presentere han for valg han ikke var klar over at han hadde. Noen ting er avvist, noen ting er prøvd og avvist og noen ting er akseptert. Mens andre ting har han funnet på helt selv. Jeg har ikke behov for at guttungen skal bli en kopi av meg, men selvsagt setter man pris på at noe av en selv også vises gjennom den personen de vokser opp til å bli.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.