|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Syns du Daffy sier noe vettugt her? | |||
Helt enig |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 32,76% |
Delvis enig |
28 | 48,28% |
Daffy må være full |
11 | 18,97% |
Deltakere: 58. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Bygger dere image gjennom barna?Litt provoserende tittel for å lure folk inn i tråden Sist redigert av daffy : 17-11-06 kl 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Bygger dere image gjennom barna?Ennå er poden så liten at jeg velger hva han skal ha på seg. Jeg går generelt for komfort, men innad i den kategorien kler jeg han etter min smak, og etter hva jeg vil uttrykke.
![]() |
#3 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bygger dere image gjennom barna?tja.. jeg er demo-vegitarianer, og barna mine spiser sjelden kjøtt (men mye fisk), jeg er ikke kristen, og barna mine går ikke på søndagsskolen eller i kor. Jeg tror barna velger ut ifra gode rollefigurer hva de velger å gjøre når de blir større. (mine jeg snakker om er 11.) Jeg har ikke valgt å bli vegetarianer pga mote, det er heller etiske, miljømessige og moralske grunner til det.. Og jeg gjør jo det jeg føler er riktig vedr. oppdragelsen.. Jeg skulle da aldri nekte de å synge i gospelkor eller spise pølser. Jentungen på 2 får fremdeles kjøtt-mat. ( selv om jeg har vurdert å ikke gi henne..) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ad astra
|
![]() Sv: Bygger dere image gjennom barna?
Nei.
![]() |
#6 |
Administrator
|
![]() Sv: Bygger dere image gjennom barna?Vi bygger ikke image gjennom barna våre, men vårt "image" påvirker jo hvordan barna våre fremstår. Men jeg kan se at du har et poeng, gjerne når foreldrene ikke har noe definert image fra før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
Eller hvem man er som familie. Hvis man bare kler barna sine i klær fra H&M så sier jo det egentlig like mye, som når man kler barna i T-skjorter med The Clash. Men fordi det er mainstream så er det liksom mer akseptert.
Nei, jeg bruker ikke barna noe mer enn meg selv for å vise hvem vi er som familie. Det er alltid ve og vel som er førsteprioritet når jeg velger ting for barna mine, og innen det jeg da har kokt det ned til kan jeg velge personlige preferanser. See?
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bygger dere image gjennom barna?Jeg synes Daffy sier "noe vettugt" her, i den forstand at mange foreldre nok ser barna som en forlengelse av seg selv. Jeg ser jo f.eks. mange si at de synes det er viktig at barna er pent kledt i matchende klær, at de synes det ser stygt og slurvete ut når klærne deres ikke passer sammen i det hele tatt, og at de legger merke til det og "tenker sitt" når andres barn har umatchende klær. Men det synes jeg egentlig er ganske naturlig. I utgangspunktet er jo barna en slags forlengelse av foreldrene. Og så er de i tillegg egne individer, men når det gjelder hvordan barna fremstår, så tar det jo en stund før individualiteten gjør seg gjeldende. Babyer har ingen mening om eget image, men jo større de blir, jo sterkere meninger vil de ha om hva de har på seg.
![]() |
#11 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Bygger dere image gjennom barna?Du er ikke full nok enda.
![]() |
#12 |
hmmm
|
Ja, jeg synes du har et poeng her.
![]() |
#13 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bygger dere image gjennom barna?Alle velger jo for barna sine enten det er det ene eller det andre. Slik som hos oss, for eksempel. Jeg er kristen. Jeg tar med ungene i kirka, på aktiviteter i regi av menigheten og på sommerleirer. Tiåringen er nå blitt veldig engasjert i menighetsarbeid og det hadde hun nok ikke blitt om ikke hun var blitt tatt med på den arenaen. Likevel er det hennes engasjement og ikke mitt som gjør at hun velger å bruke mye tid på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bygger dere image gjennom barna?Tulla mi er så liten enda, at det er jeg som velger hva hun skal ha på (4mnd).
![]() |
#15 |
sporadisk
![]() Sv: Bygger dere image gjennom barna?Forresten: Hva er nøstebarn?
![]() |
#16 |
flisespikker
|
En butikk som for de meste selger babyklær i ubehandlet ull, dessuten garn, skinn, en del voksenklær, og tøybleier. Du kan se på www.nostebarn.no hvis du er interessert.
![]() |
#17 |
Pauset
|
Som jeg skulle skrevet det selv. Mine to yngste barn går også på hobbyklubb på bedehuset her, ja jeg er kristen, men de gjør det fordi de har lyst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
sporadisk
Næh...har god ull på de klesbutikkene her
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror" 06 08 Sist redigert av Ibidelma : 18-11-06 kl 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
Jepp, de fører de samme klærne som nøstebarn, men påstår at de er billigere, selv om det ikke alltid er tilfelle. I tillegg er de bare nettbutikk slik at porto kommer i tillegg. Nøstebarn har butikker både i Oslo og Bergen.
![]() |
#20 |
Fullverdig medlem
Hvor: Maidstone, Kent, England
![]() |
![]() Sv: Bygger dere image gjennom barna?vi bruker toeybleier av oekologiske hensyn men bruker papirbleier naar disse er til vask eller naar vi skal ut en tur. lettere aa skifte papirbleier naar en er ute.... vi faar oekologisk frukt og groent paa doera annenhver fredag, fersk fisk hver tirsdag og kjoett fra frittgaaende kilder. maya's klaer kommer stort sett fra billigkjeder saa det oekologiske og etiske akkurat der vet jeg ikke saa mye om men min filosofi er at hvis jeg kjoeper billig saa oppmuntrer jeg ikke de store pengeslukbutikkene og kles snobberiet.... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|