Reparere pc, eller kjøpe ny?
Jeg leverte inn pc'en min for en uke siden. De har sett på den, og det viser seg at det er strømforsyningen og hovedkortet som er ødelagt. Dette koster 2800,- å få fikset.
Det er en billig type pc jeg har. De som de solgte på elkjøp for et år siden, til 3500-4000,-. Den har 1gb internminne visstnok. prosessor o.l. har jeg ikke peiling på. Det er elendig batterikapasitet på den også.
Jeg fikk ikke tatt backup av de siste bildene på den, før den sa takk for seg, så om jeg velger å kjøpe ny, må jeg få tatt en backup. Kan man få tatt backup av iTunes spillelisten som ligger på maskinen forresten?
Jeg aner ikke hva det koster. I tillegg må jeg betale 360,- for at de har sett på den.
Hva er lurt å gjøre her? I nuet, er det billigst å fikse den gamle, men det er kanskje ikke det billigste og beste på sikt?
Hvis jeg skulle kjøpe ny, hva bør jeg kjøpe da? Jeg kunne tenke meg å legge bittelitt mer penger i en evt ny pc, men ikke mye likevel. Kanskje kjøpt en til rundt 5000,-
Jeg bruker pc stort sett til internett, lagre bilder, på sikt lære meg litt enkel bilderedigering, mail, musikkspilling og andre småting. Den blir ikke brukt til spill.
Det jeg savner på den jeg har i dag, er bedre batterikapasitet. Hva må jeg se etter for å få det?
Håper noen kan hjelpe meg å fatte en fornuftig beslutning på dette. 
|