|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
tankefull
|
Reparere pc, eller kjøpe ny?Jeg leverte inn pc'en min for en uke siden. De har sett på den, og det viser seg at det er strømforsyningen og hovedkortet som er ødelagt. Dette koster 2800,- å få fikset. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Reparere pc, eller kjøpe ny?Jeg hadde definitivt kjøpt en ny. |
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
Sv: Reparere pc, eller kjøpe ny?Jeg hadde kjøpt ny. Til dagens priser hadde jeg ikke giddet å brukt nesten 3000 kr på å reparere. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
tankefull
|
Sv: Reparere pc, eller kjøpe ny?
Det var det første som slo meg også, men min mann var mer i tvil. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Reparere pc, eller kjøpe ny?Kjøp en ny. Og så kjøper du et harddisketui på komplett.no eller Datakjeden, som gjør at du kan ta ut harddisken i den gamle og bruke den som ekstern disk. Og da får du jo også tilgang til alt som er lagret på den.
|
|
|
#6 |
|
tankefull
|
Er det mulig altså? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ingen tittel
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reparere pc, eller kjøpe ny?Jeg ville kjøpt ny ja. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Er det noe en vanlig dødelig (les: datainkompetent) kan klare å gjøre på egenhånd? Jeg er i akutt behov av informasjon på laptopen min som har kollapset. Er ikke veldig interessert i pc´n, men vil gjerne ha informasjonen som ligger på den. Har såpass mye sensitiv info på den at jeg ikke er giret på å sende den bort heller. Grunnen til at den tok kvelden er at jeg sølte to dråper vann i tastaturet. Den jobber når jeg skrur den på, men jeg ser ingenting på skjermen.
|
|
|
#11 |
|
Velger å ignorere idioter
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
![]() |
Sv: Reparere pc, eller kjøpe ny?Hadde kjøpt ny + en ekstern hardisk. f.eks
|
|
|
|
#12 |
|
tankefull
|
Sv: Reparere pc, eller kjøpe ny?Jeg har allerede en ekstern harddisk. Prøblemet er at jeg ikke fikk lagt over de siste bildene før pcen røk. Derfor må jeg enten få tatt en backup av harddisken på den ødelagte, eller gjøre som Ru sier, om det er en kurant sak å få til selv. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
![]() |
Ser ut så du får mye for pengene der ja.
|
|
|
|
#14 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Reparere pc, eller kjøpe ny?Jeg ville ha kjøpt denne. Når det gjelder harddisken i den ødelagte maskinen så er det en ganske enkel prosess og ta den ut og sette i et eksternt kabinett. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
![]() |
Sv: Reparere pc, eller kjøpe ny?enig med Juste, har acer selv og vil anbefale å holde deg laaangt bort fra elkjøp = service = 0
|
|
|
|
#16 |
|
tankefull
|
Sv: Reparere pc, eller kjøpe ny?Hvis vi ikke på mirakuløst vis skulle få dekket skaden av forsikringen, kommer jeg antagelig til å gå for juste sitt forslag. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Administrator
|
Sv: Reparere pc, eller kjøpe ny?Hvis du kjøper en ny stasjonær PC kan du ta harddisken (og kanskje rammen) fra den ødelagte maskinen og sette inn i den nye. Så slipper du å rote med ekstra kabinett. Får du til å ta den ut, så klarer du å sette den inn også. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
tankefull
|
Men jeg vil ha bærbar |
|
|
|
|
|
#20 |
|
tankefull
|
Hmm.. ok. Jeg tenkte kanskje denne forsikringen fra butikken dekket den type skade som har skjedd med pcen min. (overspenning). Den blir ikke dekket av forbrukerkjøpsloven vistnok. |
|
|
|
![]() |
|
|