Rørlegger from hell!
Jepp! Synes at overskriften var dekkende.
Etter en intens jakt på strømslukere i huset, fant jeg ut at det var berederen som var defekt og hadde tappet husholdningen for x-antall tusen over de siste par årene 
Vel. Jeg ringte til rørlegger og ba om hjelp til en kvinne i nød. Rørlegger kom, hadde med seg noen komplimenter på tungen som; Jøss! Har du fem barn!!! Du med DEN kroppen!!! Og startet arbeidet med å finne ut av pengeslukeren i kjelleren.
Han tegnet og forklarte for meg at det var to alternativ.
Det ene alternativet var å bytte berederen. Det ville ha kostet 8.000,- inkl arbeider. Jeg spurte om det fantes andre løsninger. Les; nyseparert, fem barn, student osv osv... Han fortalte at jo. Det kunne løses på en annen måte og da ville prisen bli billigere. Etter endel frem og tilbake ble vi enige om at alternativ 2 ville funke greit og han anbefalte meg dette. Jeg spurte om pris og han anslo et sted mellom 4.000,- og 6.000,-.
Jobben ble utført og den lykkelige huseier, meg, kunne konstantere at måleren responderte umiddelbart og nå ville strømregningene igjen bli humane.
Jepp. Det blir bra.
MEN! I dag kom regningen fra rørleggeren. Hold dere fast!
11.824,50 kroner!!!! JEG GJENTAR; 11.824,50 kroner! 
Så da... ja...da er det ikke annet å gjøre enn å knytte nevene mot rørleggeren også.
Så for tiden knytter jeg nevne mot de fleste! NAV, advokater, kreditorer (til eksmannen), bank osv osv.... Jøye meg!
Sist redigert av amor : 08-08-08 kl 16:03.
|