Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-08, 20:46   #28
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg blir faktisk mest bekymret av at sånne som Monsoon, som kan uendelig mye mer enn meg om økonomi, er bekymret jeg.

Beklager, ikke meningen å skape uhygge. Jeg er noget preget av et foredrag i dag tidlig, hvor det ble illustrert ganske tydelig hva finanskrisen vil kunne koste samfunnet på sikt. Da blir jeg jo redd. Oslo Børs avsluttet med suksess i dag, og dersom amerikanerne får gjennom pakken sin i kveld kan det tenkes at vi får en hyggeligere uke neste uke.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Misteri: Jeg tror virkelig ikke renta skal mye opp. Jeg tror styringsrenten blir satt ned ganske snart, og forhåpentligvis vil det dekke opp for de øvrige økningene.

Jeg er enig med Polyanna. Inflasjonen er nødt til å stagnere nå som alle skjelver i buksene. Man får jo ikke akkurat lyst til å dra på storshopping om dagen ... Og da kuttes renta igjen. Foreldrene våre opplevde jo gigantrenter på boligen, men da hadde vi en annen måte å styre renten enn i dag. Jeg tror det verste for folk flest vil bli arbeidsledigheten og boligmarkedet. Det er litt rart, egentlig. Vi har jo tross alt hatt latterlig lav arbeidsledighet en god stund. Og plutselig strammer det seg til igjen. Egentlig ganske kult, sånn fra et nerdeperspektiv.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
bankkrisen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.