Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fra 6 til 10 uker (pappakvote)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-08, 23:12   #32
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra 6 til 10 uker (pappakvote)

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kan noen forklare meg hvorfor det er et problem at far ikke har selvstendig opptjeningsrett på minimumskvoten for far enn så lenge han har selvstendig opptjeningsrett på foreldrepengedelen? (Annet enn at det er ulogisk osv.)

Fordi far får mindre permisjon enn han egentlig har krav på.
Jeg var for eksempel student da jeg fikk minstemann og måtte ta et helt års permisjon fra studiene fordi jeg var nødt til å hoppe inn igjen på akkurat samme sted som jeg tok pause. Skulle jeg søkt meg et vikariat på en jobb i 100 % stilling i tre mnd på slutten av permisjonen for at far også skulle fått tid alene med babyen? Hadde han fått fedrekvote kun han fått 6 dyrebare uker sammen med sønnen sin han også. Jeg skjønner ikke at han fortjener dette mindre enn andre arbeidende fedre bare fordi partneren hans er student.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.