Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Møte om bilsikring i barnehagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-08, 18:17   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Møte om bilsikring i barnehagen?

En liten observasjons viser at det står sørgelig til med bilsikringen i MANGE biler her jeg bor.
Det er mest sannsynlig eneste vi som feks har en 3 åring bakovervendt, og det virker ikke som om dette en gang er kjent blant mange? (at det er anbefalt mener jeg).

Jeg ser mye rart, men stort sett er det at barna sitter framovervendt fra de er 1-2 år. I tillegg ser jeg en del 3 åringer på pute, i forsetet på foreldrenes bil.

Etter også å ha overhørt en samtale på helsestasjonen, slår det meg at dette med sikring av barn i bil faktisk er noe ikke alle vet.

Når man er aktiv på forum som dette blir man jo rimelig opplyst om slike ting. Men det er fåtallet som er det der jeg bor, meg bekjent. Og det er vel fåtallet som ringer TT når de får barn, for å sjekke ut det med bilsikring. Helsestasjonen sier jo ingenting, og mange kjøper nok seter brukt eller arver. Og den informasjonen de får da kan nok være rimelig avleggs..

Jeg tenker på å høre om Trygg trafikk kan tenke seg komme å informere om blant annet bilsikring, refleksbruk etc. Jeg er med i FAU, og kan på vegne av de invitere foreldre til barnehagen.

Jeg tror MANGE trenger info.
Men kommer folk??

Hva tror dere?
Hvordan kan dette vinkles for at det skal prioriteres av foreldre idag?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.