|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Møte om bilsikring i barnehagen?En liten observasjons viser at det står sørgelig til med bilsikringen i MANGE biler her jeg bor.
|
|
|
#2 |
|
Unik
|
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Barnehagen der ungane gjekk hadde hatt eit slik informasjonsmøte. Det var berre eit par foreldre som hadde møtt opp, så det var ikkje noko bhg kom til å gjenta.
|
|
|
#3 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Jeg tror ikke det er så mange som vil komme til et møte med dette som eneste tema. Tror kanskje det er lettere å få publikum hvis man tar dette temaet som ett av flere på et foreldremøte. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Jeg tror du skal være litt forsiktig gjennom dørene med dette. Ikke alle foreldre liker å høre at de ikke gjør det beste for barna sine, noen har kanskje gode grunner og har basert sine valg på godt informert grunnlag. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Noen store infoplakater på dører og ved innkjørsel tror jeg funker bedre, det er nok mange som ikke tar seg tid til infomøte hvis de føler at de kan det de skal. Og en del har det som bevisste valg selv om de har kunnskapen.
|
|
|
#7 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Hva med å invitere Trygg Trafikk til å delta på møtet?
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?
Ja, altså.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Hva med et møte med tema "Små trafikanter"? Der kan man ha fokus på både bilsikring, refleksbruk og andre trafikkrelaterte temaer.
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Synes dette var en god vinkling. Kanskje man også kunne høre med Trygg Trafikk om de har noen tips/veiledning ift opplæring av barna i trafikken? Selv føler jeg at jeg "famler litt i blinde" med mine evige "så ser vi til høyre og så til venstre, er det klart?" Kanskje har de noen konkrete tips? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Jeg skal prate med den andre FAU representanten, og bhg.
|
|
|
#13 |
|
Skal rømme
|
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Jeg hadde ikke giddet å komme på møte bare for å få formaninger om ting. Folk som er interessert i info om dette kan jo bare google hjemme.
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Jeg tror jeg ville lagt det inn som ett tema av flere på et foreldremøte. Eventuelt kan man ha det som del av et førstehjelpskurs. Det pleier det å være bra oppmøte på.
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Jeg ville ikke innkalt til møte om bilsikring; da får du bare de som allerede bryr seg (les: er opplyst) til å komme. Jeg ville tatt det som en sak på en foreldremøte som også inneholdt annen informasjon, eller som Polyanna foreslo: et møte med sikkerhet som hovedtema. Det å få noen sakkyndige til å komme, enten fra TT eller fra sykehuset eller lignende, er alltid bra.
Det syns jeg var en veldig snodig vinkling. Hvis folk gjør feil ting av uvitenhet, så er det vel bra å bli opplyst, og hvis de vet og har tatt et annet valg, så får man tro at de klarer å stå for de valgene de har tatt i så stor grad at de tåler å høre om andre løsninger også. Sist redigert av Teofelia : 18-10-08 kl 23:04. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Det går an å legge en folder på hver plass. Det går også an å snakke litt med helsestasjonen, og informere dem om viktigheten av å informere videre til foreldre - bilsikring er jo et veldig alvorlig tema, og noe alle foreldre med bil bør vite. |
|
|
|
#18 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Jeg syns fortsatt det er utrolig at helsestasjonen ikke sier et eneste lite pip om dette. I barnehagen "min" er det flere som kjører "store" barn bakovervendt (3 er vel eldste jeg har sett, etter mnin som er 3,5), men senest på fredag så jeg en på 10 mnd som var blitt satt fremovervendt nå. Vokst ut av babysetet.
|
|
|
#19 |
|
Fortynnet
|
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Jeg syns det er veldig merkelig at foreldre ikke tar ansvar for å finne ut av dette. Informasjon finnes veldig lett tilgjengelig. Det har den egentlig gjort i de 22 årene jeg har vært mor, også lenge før vi hadde internett til å holde oss oppdatert med. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
--
|
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Ta det som en del av et foreldremøte, jeg tror få som vil dukke opp på et eget møte ang dette. Ihvertfall i vår barnehage hvor oppmøtet er dårlig på foreldremøter også. Sist redigert av Isa : 19-10-08 kl 12:49. |
|
|
|
![]() |
|
|