Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen
Jeg husker smertelig hvor tungt, kaldt og kjipt det var å leke ute med bomullsklær og bevernylondress, og er glad ungene i dag kan slippe det. Derfor får Lærlingen ullklær og en lett og vanntett dress så lenge jeg kan besteme og betale. Men jeg mistenker at de fleste unger i dag vil holde varmen og ha det greit med en god og lett "nymotens" dress og vanlige klær under også?
Litt digresjon kanskje, men jeg tror det skal ganske mye til før barna klager, ihverfall de minste. Jeg mener å ha lest at barna sjelden tenker på å si fra om akkurat det. Egen erfaring ifjor vinter var at Lærlingen ikke ville være ute i nybarnehagen, og jeg trodde det var pga at det var vanskeligere for ham å komme i lek ute. Det kan godt hende det var tilfelle det også, men gjett om det bedret seg da jeg oppdaget at personalet ikke veiledet ham (såvidt fyllt 3) i påkledning, slik at han gikk og frøys. Han sa aldri noe om at han frøys, men han må ha vært iskald. (Han hadde masse gode klær i hylla, men det hjalp ikke så lenge de ble liggende der.)
Ellers har jeg ikke sett i korgene til de andre barna og ikke forsøkt noe annet enn ull til poden. Jeg har begynt med ull til meg selv det siste året, og er litt nyfrelst der.
Sist redigert av Balanse : 28-10-08 kl 21:37.
|