|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen
Den dressen vi er alle mest fornøyd med gjennom tidene er en Reima bevernylondress. Ingen andre dresser har slått den på kalde vinterdager og den er bunnsolid. Reimatec kan ikke måle seg. Er det regn og slaps synes jeg tec er bedre, men på skikkelige vinterdager er bevernylondressen utmerket. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik gjør vi også. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Protonterapeut
|
Den var for det første varmere (Sportsmann sin dress, den i den pakken), den har ekstra plæstikk i rompe og på beina, så altså ble han ikke kald/våt der, det var avtagbart for, så dermed enklere å tørke, og den tålte finfint en tur i tørkeskapet.
|
|
|
#65 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen
|
|
|
#66 |
|
|
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenJeg hadde en gutt i friluftsbarnehagen i fjor og Reimatecen ble for kald selv med kun ullklær under på de kaldeste dagene. Da var bevernylon suveren. Den er litt tyngre, men i forhold til at vi måtte hatt minst 3 lag ull ekstra under Reimatecen for å få den like varm tror jeg ikke komforten for ham var noe dårligere. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenOg jeg som trodde Reima tec var så varm. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenJeg kan ikke skjønne problemet så lenge barna holder seg varme og tørre. Noe de i de fleste tilfeller gjør uansett.
|
|
|
#70 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenDette med hvilke type tøy an velger avhenger vel ganske mye av vær og føre der man bor. Barn fra Finnmark og Stavanger har kanskje ikke helt de samme behovene i en dress? |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenHer er det ytterst sjelden under 12 minus, så vi har aldri opplevd at ikke ReimaTecen har vært varm nok med flere lag under. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor bevernylon er varmere, bortsett fra evt. for, og det kan jo erstattes med ulldress/fleecedress. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
|
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenJeg synes det virker som om den tykke dressen isolerer bedre og at foret holder bedre på varmen. Jeg opplever at tec-en er iskald på innsiden i så kalde temperaturer og da må det veldig mange lag med klær til for å kompensere. Jeg har selv bevernylondress til iskalde dager og den isolerer veldig godt. Jeg kunne saktens brukt Reimatecjakka mi (dog uten for) og hatt mange lag under, men det hadde blitt mer klumpete. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Godt poeng |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenMIne bruker ull innerst fra oktober til april. Mellomlaget varierer litt, men de har ulldresser til å kle på før de tar på utedressen. Det varierer (desverre) litt hvilken praksis barnehagen bruker. Jeg synes de burde ta av vanlige bukser og gensere før de tar på barna ulltøyet, men det er ikke alltid det gjøres.
|
|
|
#75 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenJeg sender minsten i barnehagen med de klærne han skal ha ute, så inne går han gjerne i ett tynt sett med ull, så er jeg sikker på hva han har på seg, og de ansatte trenger ikke å skifte på han til ull. Og det han skal ha på seg utenpå der, finner jeg frem, så alt er klart.
|
|
|
#76 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenHva med skolebarna som må administrere alle lagene selv? Sist redigert av Pusurkine : 28-10-08 kl 20:22. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Introvert textrovert
|
Min 1. klassing har ulltrøye. ullongs og ullsokker. Utenpå har en en tynn bomullsgenser og en vanlig bukse, enten joggebukse eller dongeri. Han har videre en tynn ulljakke han tar på seg før han tar på jakke. Nå startet vi med vinterdress i går og da ser jeg han dropper den tynne ulljakka. Dette er nå.
|
|
|
#78 |
|
Introvert textrovert
|
Bare trøye og ullongs da? Jeg synes ofte det virker for kaldt med bare det om morgenen.
|
|
|
#79 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenFørsteklassingen min min går med ulltrøye og enten bomulls- eller ullstillongs under bukse og genser. Han er ikke for varm inne, jeg har spurt ham. Ofte er det ganske surt nå om dagen, og siden han ennå ikke har begynt med dress er han nødt til å ha to bukse-lag. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
|
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenFørsteklassingen min går i ullundertøy og har vanlige klær over, fleece og tec-jakke oppå, evt. vinterjakke. Han har en reimatecdress hengende på skolen, ekstra ullundertøy og fleece. Det har vært et par minus om morgenene nå og vinterjakke har blitt brukt mer og mer. Oppå jakka har han refleksvest. |
|
|
|
![]() |
|
|