Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-08, 17:16   #61
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg er for øvrig veldig mange ganger mer fornøyd med bevernylondressen er jeg er med Reima. :siden temaet ble nevnt:

Den dressen vi er alle mest fornøyd med gjennom tidene er en Reima bevernylondress. Ingen andre dresser har slått den på kalde vinterdager og den er bunnsolid. Reimatec kan ikke måle seg. Er det regn og slaps synes jeg tec er bedre, men på skikkelige vinterdager er bevernylondressen utmerket.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 17:46   #62
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Vi bruker bomull innerst, så har vi på ullgenser og ullbukse, og så dressen utenpå der. Ungene er varme og tørre, og har aldri klaget.

Slik gjør vi også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 17:49   #63
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Hvorfor det? :åpen for alt og lærer villig:

Den var for det første varmere (Sportsmann sin dress, den i den pakken), den har ekstra plæstikk i rompe og på beina, så altså ble han ikke kald/våt der, det var avtagbart for, så dermed enklere å tørke, og den tålte finfint en tur i tørkeskapet.
Reimatec-en er grei nok, men ikke når det blir ordentlig kaldt. Den er kald inni.

Når det slapsevær, så er det greit med noe plastik nederst. Og det er langt oftere slaps enn snø her i byen.

(Men så bruker jo poden cherrox også, da. :motstrøms: )

Gammel 28-10-08, 17:50   #64
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er den tunge plæstikken i rompe og på bein jeg virkelig misliker. Jeg er kjempeglad for at det har kommet bedre og lettere dresser siden disse var enerådende.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 18:02   #65
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det er den tunge plæstikken i rompe og på bein jeg virkelig misliker. Jeg er kjempeglad for at det har kommet bedre og lettere dresser siden disse var enerådende.

Bevernylondresser er generelt veldig tunge og stive. Komfort er veldig viktig i en dress, lette og myke dresser som det er topp å bevege seg i er alfa omega. (Mine unger skal slippe både bevernylon og bobledresser.)
Reima Tec er ikke kalde inni når det er et barn inni der med ulltøy på, og vi har aldri opplevd kalde eller våte unger i de dressene, selv i meget kaldt (eller vått) vær.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 18:13   #66
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en gutt i friluftsbarnehagen i fjor og Reimatecen ble for kald selv med kun ullklær under på de kaldeste dagene. Da var bevernylon suveren. Den er litt tyngre, men i forhold til at vi måtte hatt minst 3 lag ull ekstra under Reimatecen for å få den like varm tror jeg ikke komforten for ham var noe dårligere.

Gammel 28-10-08, 18:18   #67
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Og jeg som trodde Reima tec var så varm.
Men altså når er Reima tec'en for kald da? I fjor var det ikke kaldt her på østlandet så da holdt dressen han varm og god hele vinteren.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 18:22   #68
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke skjønne problemet så lenge barna holder seg varme og tørre. Noe de i de fleste tilfeller gjør uansett.

Vet man at man har et barn som f.eks. svetter, eller har en dress som ikke er helt tett, så er det noe annet.

Jeg har barn som aldri har hatt bomull innerst og aldri har vært verken våte eller kalde.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 18:23   #69
Guava

Guava sin avatar

Standard

Reimatecen ble for kald ved 12 minus og kaldere. De var ute store deler av dagen, men var det kaldere enn 17-18 var de ikke ute like lenge.

Gammel 28-10-08, 18:43   #70
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette med hvilke type tøy an velger avhenger vel ganske mye av vær og føre der man bor. Barn fra Finnmark og Stavanger har kanskje ikke helt de samme behovene i en dress?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 18:48   #71
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det ytterst sjelden under 12 minus, så vi har aldri opplevd at ikke ReimaTecen har vært varm nok med flere lag under. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor bevernylon er varmere, bortsett fra evt. for, og det kan jo erstattes med ulldress/fleecedress.

Gammel 28-10-08, 18:54   #72
Guava

Guava sin avatar

Standard

Jeg synes det virker som om den tykke dressen isolerer bedre og at foret holder bedre på varmen. Jeg opplever at tec-en er iskald på innsiden i så kalde temperaturer og da må det veldig mange lag med klær til for å kompensere. Jeg har selv bevernylondress til iskalde dager og den isolerer veldig godt. Jeg kunne saktens brukt Reimatecjakka mi (dog uten for) og hatt mange lag under, men det hadde blitt mer klumpete.

Gammel 28-10-08, 18:59   #73
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Dette med hvilke type tøy an velger avhenger vel ganske mye av vær og føre der man bor. Barn fra Finnmark og Stavanger har kanskje ikke helt de samme behovene i en dress?

Godt poeng

Her i Stavanger er fokuset mye større på at dressen skal være vann- og vindtett enn at den skal være varm....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 19:06   #74
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MIne bruker ull innerst fra oktober til april. Mellomlaget varierer litt, men de har ulldresser til å kle på før de tar på utedressen. Det varierer (desverre) litt hvilken praksis barnehagen bruker. Jeg synes de burde ta av vanlige bukser og gensere før de tar på barna ulltøyet, men det er ikke alltid det gjøres.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 19:10   #75
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg sender minsten i barnehagen med de klærne han skal ha ute, så inne går han gjerne i ett tynt sett med ull, så er jeg sikker på hva han har på seg, og de ansatte trenger ikke å skifte på han til ull. Og det han skal ha på seg utenpå der, finner jeg frem, så alt er klart.

Gammel 28-10-08, 19:26   #76
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Hva med skolebarna som må administrere alle lagene selv?

Jeg har en gutt i første klasse, han bruker foreløpig en vanlig bukse og tynn ullgenser (ull undertøy). Tror det hadde blitt for varmt med ullongs under, og et er nok ikke aktuelt å gå inne på skolen i bare longsen.

Hittil har han brukt bare en skall jakke utenpå ulltrøya, men han har en fleece han kan bruke.

Sist redigert av Pusurkine : 28-10-08 kl 20:22.
Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 19:59   #77
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pusurkine, her.

Hva med skolebarna som må administrere alle lagene selv?

Jeg har en gutt i første klasse, han bruker foreløpig en vanlig bukse og tynn ullgenser (ull undertøy). Tror det hadde blitt for varmt med ullongs under, og et er nok ikke aktuelt å gå inne på skolen i bare longsen.

Hittil har han brukt bare en skall jakke utenpå ulltrøya, men han har en flis han kan bruke.

Min 1. klassing har ulltrøye. ullongs og ullsokker. Utenpå har en en tynn bomullsgenser og en vanlig bukse, enten joggebukse eller dongeri. Han har videre en tynn ulljakke han tar på seg før han tar på jakke. Nå startet vi med vinterdress i går og da ser jeg han dropper den tynne ulljakka. Dette er nå.

Når det blir kaldere vet jeg ikke helt hva vi skal gjøre for jeg tror ikke han vil huske å ta av de vanlige klærene før han ta på seg noe tykkere utenpå. Det blir jo for varm å gå med to lag med ull inne og han vil ikke gå i bare lonsen slik lillebroren kan gjøre i barnehagen.

Gammel 28-10-08, 20:00   #78
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg sender minsten i barnehagen med de klærne han skal ha ute, så inne går han gjerne i ett tynt sett med ull...

Bare trøye og ullongs da? Jeg synes ofte det virker for kaldt med bare det om morgenen.

Gammel 28-10-08, 20:26   #79
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Førsteklassingen min min går med ulltrøye og enten bomulls- eller ullstillongs under bukse og genser. Han er ikke for varm inne, jeg har spurt ham. Ofte er det ganske surt nå om dagen, og siden han ennå ikke har begynt med dress er han nødt til å ha to bukse-lag.

Gå i bare longs/strømpebukse inne er nok mer en barnehage-greie - mine unger har aldri gjort det der heller.

Gammel 28-10-08, 21:16   #80
Guava

Guava sin avatar

Standard

Førsteklassingen min går i ullundertøy og har vanlige klær over, fleece og tec-jakke oppå, evt. vinterjakke. Han har en reimatecdress hengende på skolen, ekstra ullundertøy og fleece. Det har vært et par minus om morgenene nå og vinterjakke har blitt brukt mer og mer. Oppå jakka har han refleksvest.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.