Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?
Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.
Mener du dette, eller fleiper du?
Mener hva?
Ja, jeg er for tvangsbehandling av narkomane/alkoholikere osv. Spesilet hvis de har barn/familie.
Ja, jeg synes det er trist at de blir nehandlet så dårlig, og at det er så kronglete å få avrusing/lett å skli ut av køen/behandlingsopplegget.
Ja, jeg synes det er kjemoetrist at så mange mennesker i et ellers ganske bra land skal leve under slike nedverdigende omstendigheter, at de i det hele tatt havnet der de har gjort.
Ja, jeg syens det er tøft å ha lengre samtaler med fremmede narkomane. Hvorfor? Fordi jeg får lyst til å hjelpe dem, motivere dem til å slutte, tvihodle på dem til de "forstår" at de må takke ja til den hjelpen de evt får tilbud om. Jeg kjente ganske godt flere av de som var i pappas tidligere rusmiljø, så det er ikke det at jeg ikke "kan" prate med dem fordi de er så et_eller_annet, men jeg blir veldig engasjert og tar hele situasjonen veldig innover meg. Har også opplevd at stemoren (pappas rus-kjæreste) min ble drept pga dopgjeld, tross at hun forsøkte å rydde opp og reiste på avrusing...