Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enkelte folk har lite vett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-08, 17:44   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Få det med meg? Jeg er da ikke dum. Jeg svarer på dette med å ha forståelse for at folk kan la barna sitte usikret i bilen fordi de er stressa eller barnet er grinete. Jeg mener det bør være en nulltoleranse for dette og at det faktisk er et lovbrudd som er potensielt farlig for barnet.

Nei, det er du sikkert ikke. (Ikke sarkastisk ment.) Jeg bør kanskje presisere: Jeg har forståelse for at man av og til kan slurve med bilsikring. Det jeg mener med nyanser er at det kan skje at man gjør det. Fordi det er en veeldig høy sjanse for at det går bra. De tilfellene jeg har slurvet, er det snakk om å la et relativt stort barn (5+) sitte foran/bak uten sete en kort strekning. Dette fordi noen andre har brukt setet/det ligger i en annen bil etc. Jeg synes også det er rart at man i det minste ikke kan slenge på barna bilbeltet. (Det har man vel alltid i bilen?) Ikke "leserbrev-verdig" rart, men dog. For meg er det en forskjell på de eksemplene jeg har beskrevet og å slenge barna inn i bilen uten noen form for sikring, dag ut og dag inn. Dere har et helt svart/hvitt syn på dette. Jeg leser det, men jeg skjønner det ikke. Det aner meg også at du og Skremmern har relativt små barn? Kan ikke huske at jeg noen gang har latt en to/tre- åring sitte uten sete? Jeg ville altså ikke blitt altfor forbauset om dere ikke ble nødt til å svelge noen kameler i løpet av de neste 18 årene dere også.

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Stress og grining er i hvertfall IKKE noe jeg har forståelse for som unnskyldninger.

Enig med den.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.