|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkelte folk har lite vett[quote=HP;1356275]Vi bor "på landet" (indre Sogn) og ser barn uten belte, med voksenbelte, eller i fri dresur bak i varebiler nesten daglig. Voksne kjører også ofte uten belte her; innbringende for vegvesenet å ha beltekontroller her, synd de gjør det så sjelden (en gang i måneden, ca). |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
frakoblet
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vett
Jeg er enig i at nyanser er viktig, men jeg tror rett og slett ikke vi ser de samme nyansene. Det er nemlig særlig i diskusjoner med deg at jeg syns du mangler nyansesynet.
![]() |
#223 |
Halloen!
Synes du jeg har nyansesyn ellers? Litt usikker på hva du mente med den siste setningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette har jeg gjort. Og jeg trodde jeg var ganske oppdatert på bilsikring. Tror faktisk ikke det sto spesifisert i bruksanvisningen heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
frakoblet
|
Du sier her at du er veldig opptatt av nyanser. Jeg er også det, og har opplevd at du ikke ser de samme nyansene som meg.
![]() |
#226 |
Halloen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Bedreviter
|
Nei, det er det jo ikke. Og når datteren min sitter der i rullestolen sin på 20 året, så vil det sikkert være en stor trøst for henne å vite at mamma var stresset den dagen vi ble påkjørt og hun satt uten sikring.
Og hjertlig velkommen som aktiv bruker på dette forumet til deg også.
You say that like it's a bad thing!? |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettJeg har for øvrig så godt som utelukkende positiv erfaring med å si fra om bilsikring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Bygdedyret har fint lite med bilsikring å gjøre.
![]() |
![]() |
#231 |
Administrator
|
Jeg nevner det som en mulig faktor her vi bor. En annen er jo at jeg ser alle som henter skolebarn ved skoleslutt i bygda, daglig, i Bergen hadde det vært umulig å observere hentingen ved samtlige skoler samtidig. Safran nevner barn på fanget på ring 3, det ser jeg bare bak rattet i traktorer, og det er det lite av i Bergen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Ja, det sier jeg ikke noe på, det kan jeg meget godt tro.
![]() |
![]() |
#233 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettKjære vakre vene - at det skal gå an å krangle om hvorvidt barn bør sikres best mulig i bil. Ja, det finnes nyanser av alt, men å sikre barna sine best mulig er ikke å være sort/hvit i tankegangen. Krangler du bare for å krangle Rine? Du har nemlig en tendens til å ta av helt i noen diskusjoner og spesielt de som handler om sikring av barn i bil.
![]() |
#236 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Enkelte folk har lite vett
Men det er da heller ingen unnskyldning, man har da et ansvar for å sette seg inn i slike ting hvis man har barn.
Om hun er en dårlig mor vet jeg ikke, men det er jo bare ren idioti å ikke lese bruksannvisningen på et barnesete.
Ja, nemlig, man sikrer barna for at de ikke skal bli skadet/dø.
![]() |
#237 |
Metallica!!
|
Han bryter faktisk ikke loven ved å drikke den ølen, men den som har kjøpt den til ham har brutt loven. *nyanserer*
Jeg ser det daglig, jeg bor i stavangerområdet. Så ja det er et utbredt problem.
Det er forbudt med hund løst i bil i alle fall. Skal være sikret med enten sele eller bur som er fastmontert i bilen.
![]() |
#238 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du gadd å lese innlegget mitt ordentlig, ville du sett at jeg ettertrykkelig skrev lover generelt og ikke lover om bilsikring. Jeg poengterte dette med tanke på at hvis ikke ville det misforstås.
![]() |
#239 |
Passiv
|
:slenger på refrenget etter å ha ledd godt av gjengivelsen av versene, er ikke sikker på om Michael Krohn tenkte på mammalivets bestrebelser da han skrev den. : |
![]() |
![]() |
#240 |
Tankefull
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettPoenget her er vel hvorfor ta en så unødvendig sjanse?
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 13-12-08 kl 22:47. Årsak: Oppdaget skriveleif i brisen tilstand |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|