Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dilemma ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-09, 14:02   #1
Katarina
Aktiv

Katarina sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
Katarina er litt kul
Standard

Dilemma ...

Jeg har de siste årene tatt videreutdanning, er snart i ferd med å få meg en bachelorgrad i digitale medier. Jeg har bare en eksamen igjen (som jeg strøk i ) som jeg må ta opp om igjen til høsten.

I høst tok jeg meg en jobb som kontaktlærer. Jeg tok den fordi skolen jeg skulle jobbe på var i nærheten, og så har jeg dvelt litt ved tanken på hvordan det var å være lærer, kanskje et fremtidig yrkesvalg? Det er ikke vanskelig å få jobb som lærer her hvor jeg bor i alle fall, lærermangel som det er. Men jeg var jo i tvil om dette var noe for meg. Men så kom jeg til intervju, fikk snakke med to avdelingsledere på den skolen som hadde veldig tro på at jeg var kvalifisert nok til å klare det. Dere kan si at de overtalte meg.

Som jeg har skrevet i en annen tråd, så ble dette en veldig tøff jobb for meg. For tøff for å si det mildt. Jeg orker ikke å gå inn i detaljene nå. Så det endte opp med sykemelding og oppsigelse for meg.

Men nå kommer jeg til saken. Jeg er nå arbeidssøker igjen. Jeg tror jeg gjør det greit på intervjuer, men noe plager meg. Jeg har en ganske "brokete" bakgrunn. Jeg har markedsføringsutdannelse, to år med IT på høgskole, og en ufullstendig bachelor i digitale medier som sagt. Av yrkesbakgrunn har jeg gjort mye. Jeg har jobbet på hagesenter, innen planteservice, som medisinsk sekretær, som patentsekretær, som brukerstøtte og kursholder for studenter, mange vikaroppdrag via Manpower. Og nå altså som lærer...

Flere av arbeidsgiverne har spurt hvorfor jeg har gjort alt dette, og jeg aner at de ser etter en som er mer målbevisst og stabil? Det lengste arbeidsforholdet jeg har hatt har vært på 6 år, som sekretær.

Nå er jeg altså arbeidssøker igjen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Jeg skriver endel søknader, og har vært på flere intervjuer. Men jeg liker ikke å være arbeidssøker og ikke ha noen jobb, for å si det sånn. Men hvis jeg skulle ta en vilkårlig jobb igjen nå, er jeg redd for at det vil virke dumt igjen. Denne gangen har jeg virkelig lyst til å jobbe med det jeg er utdannet til, og få gjennomført eksamenen jeg mangler neste høst.

Noen som har noen synspunkter på dette her? Er takknemlig for innspill

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.