Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Alternativer til deodorant?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-09, 00:06   #11
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Klipper og limer fra Wikipedia:

Sitat:

Chlorophyllin, a food additive and alternative medicine, is a water-soluble, semi-synthetic sodium/copper derivative of chlorophyll. Chlorophyllin is the active ingredient in a number of internally-taken preparations intended to reduce odors associated with incontinence, colostomies and similar procedures, as well as body odor in general. It is also available as a topical preparation, purportedly useful for both treatment and odor control of wounds, injuries, and other skin conditions - notably radiation burns.[citation needed] As a food coloring agent, chlorophyllin is known as natural green 3 and has the E number E141

Du kan altså kjøpe klorofyllet syntetisk eller du kan lage det selv:
Fyll et syltetøyglass med nyslått gress, fint kuttet. Hell en kopp vodka over. Skru lokket på slik at glasset blir tett. Settes et mørkt sted i en uke. Sil av vesken og kast gresset. Brukes i oppskriften slik: 1 ss klorofyll, 1 ss natron og en kopp maismel.

Denne oppskriften har jeg ikke forsøkt og kan derfor ikke gå god for at den faktisk fungerer. Jeg går ut fra at klorofyllet har en lukthemmende virkning enten forebyggende eller for å dekke over. Jeg må bare si at jeg trives godt med natron/mais-blandingen min, vanlig deodorant er blitt nesten ekkelt.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.