|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Alternativer til deodorant?Klipper og limer fra Wikipedia:
Du kan altså kjøpe klorofyllet syntetisk eller du kan lage det selv: |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alternativer til deodorant?Trekker alt tilbake, den blandinga av natron og maismel fungerer, men ikke i mere enn 5 timer av gangen. Tilbake til labben.
|
|
|
|
#63 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Alternativer til deodorant?Jeg har nå prøvd selvlaget pulverdeodorant og forkastet den, samt krystallstein og omfavnet den. Den virker akkurat like godt som en vanlig deodorant. Det står "no harmful aluminiums" på den selv om det er ettellerannet aluminium på innholdslisten. Veronal, du mente kanskje at aluminum var skadelig uansett? |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alternativer til deodorant?Jeg mente at at aluminium ikke er 100% immobilisert selv i alum som er krystallstein. Dosene (dvs. i hvilken grad aluminium frigjøres sammenlignet med antiperspirant) har jeg ikke funnet noen arbeider på. Jeg mener ingenting om om hvorvidt aluminium er skadelig eller ei annet enn at jeg ikke tror på udokumenterte påstander og bruker derfor mer enn gjerne vanlig antiperspirant med aluminiumklorohydrat.
|
|
|
#66 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Alternativer til deodorant?Aloe Vera hadde en deodorant som var uten aluminium, men den inneholdt Triklosan da. Forever living heter de som selger den. Jeg måtte spørre hvorfor den inneholdt parabener og triklosaner, men det kunne ikke selgeren svare på. Jeg turte ikke kjøpe den da, og kjøpte heller den Coop sin som er svanemerket. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Alternativer til deodorant?Jeg skjønner ikke lenger vitsen med industrifremstilte deodoranter med miljøskadelige stoffer og parabener når det finnes krystallstein. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
På flyttefot
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Snart på landet
![]() ![]() |
Sv: Alternativer til deodorant?Jeg bruker krystallsten og er veldig fornøyd
|
|
|
|
#69 |
|
Pulled back in
Sv: Alternativer til deodorant?Krystallsteinen fungerer utmerket den, og det kommer fra en som lukter sure sokker under armene uten deodorant.
|
|
|
|
#70 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Alternativer til deodorant?
Fordi krystallsteinen inneholder nettopp det som er skadelig i deodoranter? |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Pauset
|
Sv: Alternativer til deodorant?Konstanterer at krystallsten lukter ca det samme som Dove deodorant. Dvs ikke kjempebra. Innser også at jeg neppe trenger bruke deo hver dag. Glemte det i går, og kan ikke si jeg merket den helt store forskjellen. Mulig jeg kan være litt slakkere på dette på vinteren. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Nå er jeg ikke veldig bevandret i krystallsteinens verden; er det en stein? Altså, noe man finner i naturen? For da er det vel et poeng at vanlig deodorant må lages i fabrikker som sikkert har utslipp, og emballeres i plasthylser som kastes og sånn? det er jo flere hensyn å ta når man velger produkt.
|
|
|
#73 |
|
Etylbarbital
Sv: Alternativer til deodorant?De som selges er nok fremstilt kommersielt. De er veldig lette å lage - du kan dyrke dem frem i løpet av noen dager/uker.
|
|
|
#74 |
|
Pauset
|
Sv: Alternativer til deodorant?Jeg har laget sånne småkrystaller engang :nerd:. Man blander sammen noen greier, så venter man en periode, og vips. Men det ble jo mer småbiter da.. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Etylbarbital
Sv: Alternativer til deodorant?Var det alumkrystaller du laget?
|
|
|
#76 |
|
Pauset
|
Sv: Alternativer til deodorant?Husker ikke helt. Hadde et kjemisett som inneholdt noe pulver (var en sær fjortiss med en sær far og litt spesielle interesser |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Etylbarbital
Sv: Alternativer til deodorant?Jau.
|
|
|
#78 |
|
Pauset
|
Sv: Alternativer til deodorant?Ja, ser på oppskriften nå. Det må ha vært dette. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Pulled back in
Så vidt jeg vet inneholder ikke krystallsteinene hverken parabener eller diverse fragranser/parfymer. At de inneholder aluminium kan jeg leve med så lenge jeg slipper det andre.
Sist redigert av Bada-Bing : 08-03-09 kl 08:02. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alternativer til deodorant?Hvor får man tak i disse krystallsteinene da?
|
![]() |
|
|