Sv: Shoppingtråd
Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.
Her har de flere vingesett, og leker i hovedsak féer. Vi synes vinger er søtt, og knytter det ikke til død, for å være helt konkret. Mange av dukkene til eldste har f.eks. vinger. Ordet engel har forøvrig for meg vært knyttet til å være snill, og kanskje litt for pliktoppfyllende på skolen. Jeg ble kalt "engleonge" som aldri gjorde noe galt. Gloria-xxxxxx brukte de også, og jeg hadde faktisk Pseudoengel som russenavn. Først de senere år har jeg hørt uttrykket knyttet til det å miste et barn, og da på nettet. Jeg vil anta at for mange er dette fortsatt et positivt begrep.
Åh jeg har faktisk aldri sett på det som et positivt begrep. For meg har alltid englebarn vært et dødt barn, kanskje det har sammenheng med noen nær meg som mistet en sønn da jeg var liten og han ble kalt englebarn?
Takk for at du opplyser meg om andre måter å se ting på! 
Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.
Jeg har aldri koblet englevinger til døde barn før jeg ble aktiv på foreldreforum. Det er ikke sikkert det er en naturlig kobling utenfor nettverdenen.
For meg er det en veldig naturlig kobling både i RL og på nett.
Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.
Det har jeg tenkt over også. Derfor "grøsser" jeg litt når jeg er inne på nettsider hvor det selges interiør etc. til små barn, hvor det står: til englebarna. Jeg synes faktisk det er ubehagelig. Sikkert jeg som er sær, men etter mye nettbruk har englebarn fått en ny betydning.
Ja sant.. Jeg får meg ikke til å handle ting til engelungen altså.
Opprinnelig lagt inn av tutta, her.
For meg er ikke engel noe negativt i det hele tatt og forbinder det ikke med død. Men noe vakkert og uskyldig. Og ja,jeg tror på engler.
Takk for at du svarer. Som jeg svarte Electronica så har jeg aldri koblet det til at det kunne være noe positivt.
Håper virkelig ikke du følte deg støtt av at jeg spurte.