Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man lære seg å bli praktisk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-09, 17:04   #1
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Kan man lære seg å bli praktisk?

Jeg er ofte veldig oppgitt over samboeren min sin (manglende) evne til å tenke praktisk og logisk. Hvilken rekkefølge man bør gjøre ting i for at det skal bli effektivt, hvordan man skal pakke for å få plass til mest mulig, hvor man bør sette fra seg ting på boden for at det ikke skal rase ned i hodet på nestemann som går inn døra, hvordan man kan legge på sengetøy uten å bruke 2 timer osv osv.
Han mener at han ikke egner seg til sånne ting, og så lenge han prøver sitt beste, men ikke får det til, må det være godt nok. Jeg mener at det går an å lære, og at det går an å forbedre hva som er "sitt beste".

Jeg prøver å senke kravene mine til hva som JEG mener er godt nok, for det er ikke jeg som skal bestemme alt. Men jeg begynner å bli så lei av å måtte fortelle han hvor han skal sette fra seg ting for at det skal bli plass, pakke alt når vi skal noe sted, rydde opp på boden annenhver uke fordi han ikke setter ting der det ikke raser, generelt ha kontroll og ansvar på alle områder her hjemme.

Noen synspunkter? Kan man lære seg praktisk tenkning?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.