|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Kan man lære seg å bli praktisk?Jeg er ofte veldig oppgitt over samboeren min sin (manglende) evne til å tenke praktisk og logisk. Hvilken rekkefølge man bør gjøre ting i for at det skal bli effektivt, hvordan man skal pakke for å få plass til mest mulig, hvor man bør sette fra seg ting på boden for at det ikke skal rase ned i hodet på nestemann som går inn døra, hvordan man kan legge på sengetøy uten å bruke 2 timer osv osv.
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?Klart man kan lære seg. Enhver tulling kan forstå at dynetrekk går lettere på en dyne om man tar det på fra vrangen.
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?Jeg mener han med litt velvilje kan skjerpe seg og bli bedre ihvertfall. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?Altså, det er jo vanskelig å bli veldig logisk i tankemåten, men man kan jo lære seg rutiner.
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?Ja det tror jeg helt klart. I alle fall så kan man lære seg hvordan man gjennomfører en og en oppgave praktisk. Jeg tror heller mange har problemer med en gang alle disse praktiske oppgavene skal settes i system i tillegg. Der svikter jeg. Jeg kan fint legge taktikk for hvordan gjennomføre pakking av koffert. Men i det jeg skal vaske og tørke klær til reisen, ikke skitne til det jeg skal ha med meg dagene før, og i tillegg finne frem alt så jeg ikke glemmer noe.... Det slår ikke feil, jeg har alltid med meg noe som er vått, og jeg glemmer alltid noe. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?
Ja, det var det jeg også tenkte. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kidding, right?
|
Akkurat den der tar jeg ikke. Det er jo bare klønete!
|
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Eh, nei. Dynetrekk på vrangen, ta tak i hjørnene på dynen gjennom rettsiden på trekket. Rist over, rist et par ganger til og putt hjørnene i andre enden på plass. Tar 30 sek.
|
|
|
#10 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?Jepp - som sykepleierstudenter lærer vi det slik vi også, og det fungerer utmerket. |
|
|
|
#12 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Det er ikke SÅ lett dersom åpningen er på langsiden, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?Det meste kan trenes på, i det minste. Det er stor forskjell på hva slags anlegg man har medfødt, men vi kan forbedre oss om vi vil og øver. Det dummeste man gjør er vel egentlig å bestemme seg for at man/partneren/barna er håpløse til å rydde/huske ting/lage mat etc. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?Tar ikke alle på dynetrekk på vrangen, altså? Det er jo den eneste måten å gjøre det på. Dessuten kjøper man selvfølgelig ikke dynetrekk med sideåpning.
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 08-03-09 kl 18:35. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Etylbarbital
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?Jeg tror forøvrig at alle kan lære seg å bli praktisk - det er bare et spørsmål om å gjøre ting ofte nok til å bli dritlei av at det blir gjort på en ineffektiv måte.
|
|
|
#19 |
|
Pauset
|
Enig. Jeg tar tar i hjørnene i kortenden på dyna og dytter de inn i hjørnene inni trekket. Tar tak utenpå trekket og rister et par ganger. Da er hele trekket på plass og jeg slipper vrenge trekket først. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Etylbarbital
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?Man vrenger jo ikke trekket først. Trekket vrenges jo når man tar av trekket og hiver det i vaskemaskinen.
|
![]() |
|
|