Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-06, 09:40   #16
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Jeg blir litt irritert jeg...
hvorfor er det alltid slik at når noen gjør noe som ikke er "normalt" så har de en eller annen form for et syndrom eller annen sykdom? Noen er jo rett og slett udyr, og gjør umenneskelige ting...de bare er slik..

Kan godt hende denne damen har en eller annen form for syndrom, kjenner ikke henne eller alle detaljene i saken, men jeg har ingen sympati for henne ! Hun burde aldri fått barn

Mulig at noen mennesker er udyr, og gjør umenneskelige ting mot andre, men kan ikke det ses på som et utrykk for den lidelsen (sykdom/syndrom) de har?

Jeg tror ikke mennesker er bare onde, udyr eller umenneskelige. De handlingene som blir utført kan være onde eller umenneskelige, mennesket bak handlingene er like sammensatte som deg og meg. De er sikkert litt snille, kanskje morsomme, litt lat, noen ganger utålige og andre ganger sjarmerende
.
For meg er det viktig å kunne møte alle mennesker med sympati og forståelse, men det er ikke alltid jeg klarer det.
Jeg prøver så godt jeg kan og ikke henge meg opp i enkeltepisoder, men heller se hele mennesket med sin historie og erfaringer. Det har for meg vært en nødvendighet i jobben min å kunne møte for eksempel foreldre, som har utsatt sine barn for de grusomste ting, med respekt og forståelse. Dette er foreldre som ofte har en vel så vond historie bak seg som barna deres har. Ikke at en vanskelig barndom og et tragisk tilværelse som voksen på noen måte skal unnskylde de handlingene de har gjort, men det kan være med å forklare hvorfor det ble slik. I alle fall er det slik for meg at når jeg kan få en forståelse av hvorfor mennesker handler som de gjør er det mye lettere å møte dem med respekt og sympati.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.