|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Passiv
|
![]() Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)Familien har i dag gått ut med en god del informasjon om denne barnemorens oppvekst. Og denne saken er tragisk for absolutt alle parter involvert. |
![]() |
![]() |
#42 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)
Ikke Cat, men Kat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvsagt er det oppmerksomhet og fokus på sin rolle som sørgende hun ønsket, og din kritikk ville vært på sin plass tidligere. Altså mens dette var hennes "fix". Det er kanskje et argument mot å gå inn på minnesider generellt. Fixet fra denne siden er nok ikke lenger det sykdommen driver henne mot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Aktiv
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
![]() Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)Det stod i gårdagens VG at samboeren til den tiltalte moren gikk ifra henne mest pga at han hadde store mistanker om at barne ble misshandlet på et vis... På godt norsk så taklet han det ikke og gikk sin vei... Jeg syntes han er litt skyldig når han drar sin vei når han tror at barna har det vondt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Pauset
Det har vel fremkommet at barnet var i fosterhjem før faren gikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Aktiv
![]() ![]() |
Okei, er du sikker på det eller har jeg lest feil... Kan det ikke stemme at barnet ble plassert i fosterhjem FØR faren fikk ham, altså etter at moren ble hentet... Nei, jeg tar sikkert feil... En annen ting er at politiet eller var det Kripos som har etterforsket saken i 2mnd omtrent... Hvis barnet var i fosterhjem, når ble han sendt til det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Pauset
Jeg vet ikke, men jeg tror barnevernet sendte saken til politiet rimelig umiddelbart og at barnet i hele den perioden har vært i fosterhjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)Jeg leste en del om dette emnet for en del år tilbake, da jeg hadde en misstanke om at noen jeg kjente kunne ha dette syndromet. Det som gjør det så vanskelig å oppdage er jo at de som lider av dette fremstår som veldig oppegående mennesker som elsker barna sine over alt på jord. De har et strøkent hjem, barna er alltid velstelte, og personen selv er utrolig sympatisk.
![]() |
#49 |
Pauset
Så forferdelig. Det er jo slik at å beskylde noen for dette er så stygt at de aller fleste venter til de er sikre. Det er gjerne alt for sent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)Nå er siden lagt ned så jeg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Nattrangler
Det første jeg leste om denne saken var at barnet ble plassert i et beredskapshjem i september, trodde barnet var i beredskapshjemmet enda.
![]() |
#52 |
Aktiv
![]() ![]() |
Hmmm nei jeg tror han er hos sin far... |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Nattrangler
Jeg gikk inn på linken som er lagt ut her inne i denne tråden, og ganske langt opp på den siden så er det en ny link jeg gikk inn på, og der sto dette,
![]() |
#54 |
♥
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)Hva skjedde egentlig med Kat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
kross
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)Kat ble dømt til mange års fengsel (tror det var elleve); anket, tapte; anket til Høyesterett, tapte; anket til Menneskerettsdomstolen - og tapte igjen. I korte trekk.
kris ![]() Enestående mamma til en enestående gutt (2001) "Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard) Sist redigert av kris : 18-12-06 kl 23:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)Hun har visstnok gitt politiet lov til å stenge siden selv, ifølge denne artikkelen i VG. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
kross
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)Nei, nicket stemoren brukte var Kat.
![]() |
#58 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)Jeg blir litt irritert jeg...
![]() |
#59 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det skal være sikkert og visst. Får håpe hun er "helbredelig" da, men at hun ALDRI ALDRI får barn igjen...for det er slik med disse psykiske sykdommene at mange får såkalte tilbakefall....
![]() |
#60 |
Helt konge
|
Smurfine jeg henger meg litt opp i de ordene du bruker. Du setter helbredelig i hermetegn, du skriver disse psykiske sykdommene, og såkalte tilbakefall. Aner jeg en noe negativ holdning og liten forståelse i forhold til psykiske lidelser, eller er det jeg som legger for mye i de ordene du har valgt å bruke? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|