Mims miljøaksjon 2007
Inspirert av Grønn Hverdags "Ta miljøsteget" tenkte jeg å kanskje få laget en kollektiv FP-aksjon i 2007. Å leve mer miljøvennlig, forurense mindre, kjøpe smartere og produsere mindre avfall er en utfordring for et 2007-menneske, og kanskje særlig for en småbarnsforelder.
Derfor tenkte jeg at vi kunne inspirere hverandre til å bli flinkere på miljø i året som kommer. Jeg er langt fra fullkomment miljøvennlig, og trenger et krafttak for å få fokus. Jeg håper alle vil være med, og kanskje tenke på dette også i den hypermaterialistiske tiden vi er på vei inn i/ er i allerede. 
På listen fra Grønn Hverdag er det en rekke tiltak man kan forplikte seg til å forsøke å gjennomføre. Selv om mange er flinke og gjør flere av tingene på listen, er det sikkert litt å gå på.
Her kan du sjekke "tingenes tilstand" og se deg i forskjellige miljøspeil i fht avfall, bolig, energi, hage, innkjøp, kropp, mat, natur og reiser.
Sist redigert av Harriet Vane : 20-12-06 kl 10:07.
|