Sv: Sier dere jente- og guttefarger?
Nei vi bruker ikke de ordene til vanlig, bare i diskusjoner der man skal poengtere noe. Ikke bare fordi jeg ønsker å unngå at de plasserer farger i bås for tidlig, men også fordi jeg ønsker at eldste godt kan bruke noe annet enn rosa, - noe hun det siste året også har begynt å gjøre. Jeg liker forøvrig generelt rosa både på meg selv og alle i familien, det er ikke det, men det er jo morsomt med ikke bare rosa hele tiden. Mannen bruker rosa skjorter til dress og har slips med rosa detaljer, f.eks. Lillebror har klær både som er rosa og med rosa detaljer. Synes det ser både "classy" og fint ut, spesielt da han er så lys i håret. Pleier å si at jeg har BI-studentene jeg ser på jobb som forbilder når det gjelder å kle ham opp. Det er ikke bare spøk, for mannen er gjerne konservativt kledt selv, med skjorte til dongeri eller dressbukse til vanlig. Ellers går lillebror i mye rødt som er veldig stilig sammen med sort eller dongeri. Han er inne i en superhelt/sportslig-fase, og liker litt flammer på ting, eller tall. Fotballskjorter står høyt i kurs. Eldste har begynt å gå i mer brunt og litt mer sort, og så sniker vi inn litt andre farger her og der. Jeg elsker sjøgrønt selv, og ser dem gjerne i den fargen også. Så litt mer grønt har kommet, og orange har vært brukt en del. Gult er dog en farge jeg ikke har noe forhold til, men som ungene kan kle. Farger er fint. Det de selv mener om ting vektes dog høyt, og jeg synes egentlig det er morsomt å interessant å følge dem i ulike faser.
Det vi har lite av er vel grått, koksgrått og beige.
Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.
Jeg deler mer opp i snitt og hvilke farger de kler.
Ja ikke sant. Det er forskjell på ei rosa gutteskjorte og en rosa puffermet bluse. Jeg trer liksom ikke på ham alt. 
Sist redigert av Dronningen : 26-04-09 kl 12:22.
|