Sv: Uærlighet - hva er akseptabelt?
Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.
Nei, det er ikke jeg som bestemmer det, og om ser så lot jeg være kommentere din forklaring på at du mottok støtte. Jeg sier ikke at folk ikke skal få støtte som alenemødre! Jeg sier bare at det ikke er en ordning man har krav på per def som aleneforeldre, men fordi man ellers ikke får kabalen til å gå opp - økonomisk eller tidsmessig.
Ordningen er der nettopp for dem! Men den er der ikke for dem som ikke har noe problem med å få hverdagen til å gå opp, men som synes det er ok å jobbe deltid uten å gå (særlig) ned i lønn.
Ordningen er der og er formet slik den er. Det er faktisk ikke opp til deg å si at den ene søkeren som kvalifierer til den støtten er en verdig søker mens den andre ikke er det. Slik ordningen er og praktiseres så er eksempelet du har nevnt helt innenfor det som er greit og akseptert av denne ordningen og ikke umoralsk uten videre bare fordi du synes det. Og jeg føler ikke at du treffer meg siden jeg jobber fullt og ikke mottar en krone fra noen, men jeg føler for å si fra at jeg er dypt uenig med deg. Og det er ikke slik at du automatisk har mer rett enn meg.
Jeg synes det oser litt misunnelse her. Og jeg må si at jeg synes ikke man skal misunne noen et minimum av en sosial bolig.
Opprinnelig lagt inn av Minni, her.
Nettopp, er det jeg mener, dessuten er det vel mange barnehager som har 9 t grenser?Har man ikke familie da som stiller opp har man jo ett problem.
Det er barnehageloven som sier at et barn ikke skal være mer enn 9t per dag i barnehagen.
Men altså, jeg mener ikke man skal motta alle ordninger som finnes, bare fordi de finnes, jeg mener man bør se på om man faktisk har behov for dem.
Og jeg mener at hver enkelt må få bestemme selv hva de har behov for og ikke her.
Opprinnelig lagt inn av Minni, her.
Men hvem skal definere hva som er behov å ikke da?
Jeg! : nemlig:
Fra spøk til revolver. Instansen som administrerer ordningen. Men det forutsettes ærlighet fra søker.
Nå er det vel slik at de eksemplene du nevner ikke har løyet - de er faktisk aleneforsørgere og har faktisk ikke finansiert en ekstrem luksus ved å jobbe svart eller noe sånt. Det er altså helt riktig at de får disse stønadene.
Og angående det at du hadde savnet barna om du bare skulle hatt dem annenhver uke og vært skilt og tatt imot ordninger - du får ikke disse ordningene om du har delt omsorg. Dette er for eneforsørgere.
Ikke er det alle som har barn annenhver uke heller. Jeg for min del har ikke barnefri i det hele tatt.
|