Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Uærlighet - hva er akseptabelt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-09, 18:54   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uærlighet - hva er akseptabelt?

Nr. 1 og 2 er jo helt klart svindel. Hadde nok sagt fra til de det gjaldt, men tviler på at jeg hadde anmeldt det. :lat + liten tiltro til politiet:

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Dette med å planlegge og å sørge for å gjøre tingene i livet i en gitt rekkefølge, kommer jo nettopp av hva man er oppdratt til. Noen kan allikevel gjøre det motsatte som en protest, andre kan planlegge til fingerspissene, men allikvel bomme.

Joika har takket for seg, men jeg siterer allikevel. Nei, det er ikke lett å planlegge alt, men jeg vet ikke helt om jeg synes det er en offentlig sak å sørge for andres studier så lenge jeg sitter med 350 000 i lån for å kunne gjennomføre det sammer... Fint for de som nyter godt av ordningen, forøvrig.

Tankegangen med å bare få "hva jeg har krav på"fremmed for meg, selv om jeg vet noen bruker enormt med krefter og tid på å finne ut hvor man kan hente inn kroner uten å jobbe for dem.

Måtte bare signere Billa her. Jeg er ikke imot at aleneforeldre, eller hvemdetnåmåttevære får økonomiske støtte slik at de klarer seg i hverdagen. Jeg tror heller ikke noen velger en tilværelse der de er alene med barna fordi det er så fett. (Ikke økonomisk, og ikke på andre måter heller, kan jeg tenke meg.) At det offentlige skal støtte skolegangen til folk, synes jeg blir tull. Det skal vel ikke lønne seg å få barn før man er ferdig med utdanningen? Det er i grunn dette synet jeg har på de fleste velferdsordninger: Jeg er glad for at vi har dem for de som trenger det, men det skal ikke lønne seg å være syk, eller å få barn før man rakk å ta utdanning. Det offentlige kan gjerne hjelpe til litt, man skal ikke bli sittende og sutte på labben resten av livet heller, for all del. Slik det er i dag, er ordningnen for generøs rett og slett. Det være en liten gulrot å hente for de som går på jobb, de som tar utdannelse osv. Den trenger ikke å være så stor, men den være der, ellers er noe veldig, veldig feil.

Signerer også Billas siste avsnitt helhjertet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.