Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 07:10   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Jeg har ikke den store respekten for frp-velgere. Og har ingen problemer med å si at jeg ikke har det. På samme måte som det faktisk er andre grupper i samfunnet jeg heller ikke har den minste respekt for.

Forskjellen på å rakke ned på en som velger helt frivillig å være tilhenger av et parti hvor man dyrker forskjeller er ganske åpenbar. Man er ikke født frp'er. Eller uforskyldt blitt det. Det er et valg man har tatt som jeg går ut fra at man kan stå inne for med stolthet - og det har jeg også inntrykk av at frp'erne gjør. Er man ikke fornøyd med valget så kan man bare endre det igjen. Det er ikke like lett for en som røyker. (Selvom jeg elsker parallellen til frp-velgere og andre livsstilsproblemer. )

De fleste frp'ere er sågar gjerne stolte av valget sitt. Og de har gjerne null forståelse for at deres valg om billig bensin og billig sprit har et par små konsekvenser for samfunnet vårt og mange svake grupper - for det gjelder jo ikke dem selv personlig.

Med den solidaritetstankegangen jeg opplever fra frp og deres tilhengere så mener jeg det er noe midt mellom greit og en plikt å si hva jeg mener om dem.

Men klart - nynazister er verre altså. Det bare er ikke så mange av dem som av frp-velgere.

De gruppene jeg ikke synes det er greit å henge ut er da altså en gruppe hvor man for eksempel ikke kan velge å være med eller ikke uten videre. Eller hvor man er med i en gruppe fordi man har vanskeligheter av noe slag, er svakerestilte osv.

Andre grupper er helt ok å ta for seg.
Som gruppen med de som snyter på skatten. Eller med de som stjeler, de som bruker vold eller de som er for fremme av ren skjær egoisme og rasering av felles goder.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.