|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg har ikke den store respekten for frp-velgere. Og har ingen problemer med å si at jeg ikke har det. På samme måte som det faktisk er andre grupper i samfunnet jeg heller ikke har den minste respekt for. |
![]() |
![]() |
#22 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Glemte å si noe om forskjellen på frp-politikk og velgermassen. |
![]() |
![]() |
#23 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg føler at jeg har mitt på det tørre all den tid jeg ikke har sagt at jeg aldri stigmatiserer. Og Frp og deres velgere er vel av den gruppen jeg innrømmer at jeg stigmatiserer.
![]() |
![]() |
#24 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Du ser at det er en viss forskjell å ta et politisk valg og å være homofil eller alenemor?
![]() |
#25 |
Peppy!
|
Det er mange høyrefolk her inne altså. Så hvis inntrykket ditt er at dette er et SV-forum så må det være fordi det er noen enkeltbrukere som du har forlest deg på. Jeg, blant annet, er lyseblå. Og jeg diskuterer støtt her inne med folk som åpenbart er mer blå enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg synes Frp-hetsen, d.v.s. all generaliseringen og den tåpelige karakteriseringen av en stor gruppe mennesker basert på partitilhørighet, er skikkelig lavmål. Har noen gjort noe dumt, uansett hva det måtte være, tar det ikke lang tid før en eller annen påpeker at vedkommende nødvendigvis må være Frp-velger for å gjøre noe så dumt og det helt uavhengig av om det har noe med politikk å gjøre. Det begynner egentlig å bli ganske forutsigbart og kjedelig.
![]() |
#27 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Nenne: Er det egentlig mange som gjør det? Jeg skjønner hva du mener, for jeg har jo sett det samme, men det er ikke gjengs for FP, vil jeg påstå. De fleste brukerne her skriver ikke sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg er ikke enig i at man er frp-velger om man gjør/mener/sier noe dumt altså. Det har jeg aldri sagt. Jeg har sagt at jeg mener at urovekkende mange av de som velger å stemme på frp ikke forstår (jeg håper de ikke forstår, for det er for ille om de rett og slett gir beng) i hvilke konsekvenser en politikk fra frp får for de aller svakeste i samfunnet vårt. |
![]() |
![]() |
#29 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Én viktig forskjell på FrP-velgere og f.eks. homofile eller minoritetsgrupper i befolkningen er at man velger å være FrP'er, mens man ikke velger å være homofil (sannsynligvis), eller å være fra Afghanistan eller Pakistan eller Somalia. :har ikke lest tråden i detalj: |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var en merkelig ting å si, syns jeg. På hvilket grunnlag kan du påstå det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Peppy!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Passiv
|
:kjenner at jeg trenger å benekte ting - om ikke annet så for meg selv: |
![]() |
![]() |
#33 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Pippi - det er gjort undersøkelser på hva folk har fått med seg av politikken til partiene de velger å stemme på. Frp sin velgermasse vant ikke helt opp for å si det sånn. Men jeg husker ikke hvor jeg leste det - skal se om jeg finner det igjen. |
![]() |
![]() |
#34 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg syns ikke det er greit å henge ut enkeltgrupper. Når Frp er nevnt spesielt, så må jeg si at det gjelder jo ikke kun her på fp. Jeg leser leserinnlegg på leserinnlegg i media om dagen, fra bl.a den nåværende regjerings partier. Dert blir for dumt når det eneste d kan skrive om er hvor forferdelig norge vil få det med frp's politikk og hvor utrolig dumme folk er hvis de stemmer på de. Også klarer de ikke å skrive et eneste ord om hva de står for selv eller hva de gjør, de som faktisk har makt og anledning til å få gjort noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Pippimamma - mener du seriøst at sv og dagens regjering gjør en dårlig jobb med helse, barn, familie og likestilling? Og at dette vil bli bedre ivaretatt med frp? |
![]() |
![]() |
#36 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?(Frp velgerne er nesten 30 % altså - jeg har fått med meg at menn er omtrent halvparten. |
![]() |
![]() |
#37 |
<*(((<
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg syns heller ikke noe særlig om generalisering og tåpelig karakterisering, men kan nok ha lettere for å overse det (både som ikke legge merke til eller bry seg om) når det handler om FrP-velgere, siden det ikke handler om meg og mitt. :innrømmer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Det er jeg som hetser. |
![]() |
![]() |
#39 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg har tidligere lett innrømmet at jeg har fordommer mot Frp-velgere.
![]() |
#40 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Har tittet litt gjennom noen tråder for å se om det bare er et inntrykk jeg har. Det er nemlig slik at jeg vet at det er FrP politikere her inne og jeg må si at jeg selv reagerer på at det er mulig for en meget oppegående brukermasse å stigmatisere mennesker på grunn av partitilhørighet.
Sjokkert (rasisme foran unger)
Sist redigert av Skvetten : 18-06-09 kl 09:36. Årsak: Tatt bort sitat som desverre hadde kommet med og som var feil for konteksten. |
![]() |
![]() |
|
|