Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Advarsel sterk video!! (Saddam hengning)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-07, 19:04   #8
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Advarsel sterk video!! (Saddam hengning)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Privat for hvem?

Den videoen det er linket til her, er tatt i skjul, av noen med mobilkamera. Den har antakelig (nå gjetter jeg) blitt sendt av vedkommende til venner og kjente via MMS. Så har den blitt publisert på en åpen server (Google? YouTube?). Jeg vil gjette på at motivasjonen til vedkommende var noe sånt som jeg skisserer i innlegget mitt lenger oppe; han følte seg "viktig" som hadde disse bildene, og ville vise flest mulig hvor viktig han var - og det samme gjaldt antakelig alle han valgte å dele dem med.

Bildene som ble vist på NRK (pluss alle andre nyhetskanaler, nettaviser inkludert) varte ikke lenger enn det man så på NRK sin sending. Det er altså ikke NRK som har valgt å sensurere disse bildene, samme klippet er distribuert slik overalt. Det er et profesjonelt nyhetsbyrå som har distribuert bildene. Men forskjellen er at disse bildene er offentlige, og tydeligvis tatt for å distribueres.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.