Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Burde vi lukke Norge for asylsøkere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-09, 15:50   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Burde vi lukke Norge for asylsøkere?

Da vi sist hadde en diskusjon om innvandring på FP (denne forøvrig) leste jeg litt om innvandring og fikk da et klarere bilde (håper jeg!) av asylsøkere og flyktninger. Så vidt jeg skjønte kan man si at asylsøkere er personer som er kommet til Norge på egen hånd, og som ønsker status som flyktninger, og fra her må Norge vurdere hvorvidt de kan oppnå status som flyktninger (og bli) eller ikke (og bli sendt ut av landet). Flyktninger derimot er mennesker med "kjent status", så vidt jeg har skjønt (se link her).

Og det jeg undrer meg litt over er følgende: Hadde det ikke vært "bedre" (overordnet sett, ikke for den enkelte) om Norge bare hadde stengt for asylsøkere og samtidig øket kvotene våre for overføringsflyktninger? På den måten hadde vi ytt reell hjelp (tatt imot overføringsflyktninger) samtidig som vi hadde sluppet unna en god del "etterforskning" av asylsøkere.

Det er noe som "skurrer litt" i mine ører når jeg skriver dette. Men samtidig kan jeg ikke helt se noe moralsk galt i dette (så fremt man øker antallet overføringsflyktninger). Det er klart det er grusomt for de som kommer til Norge og ikke får komme inn, men det er da vel grusomt for de som er flyktninger også?

Hva synes dere?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.