Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?
Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.
Virkelig? Jeg spiser store porsjoner med grønnsaker, altså. De gangene jeg har giddet å føre oversikt over hva jeg spiser kommer jeg fort opp i 2500 kcal pr dag, og det er vel ikke spesielt lite for en gjennomsnittlig stor kvinne med meget moderat aktivitetsnivå?
Uansett er jo det viktigste at en får i seg de næringsstoffene en trenger, holder blodsukkeret noenlunde stabilt og – sist men ikke minst – koser seg med maten. Jeg er veldig glad i mat og syns det er så rart at noen må anstrenge seg for å spise nok, for jeg har det helt motsatte problemet – jeg må jobbe for å begrense meg.
Alt i alt spiser du sikkert ikke lite, men jeg tror ikke jeg hadde klart å holde meg lett lenge på det. Vi er forskjellige, jeg er sulten etter maks en time hvis jeg spiser bare grønnsaker, frukt eller egg. I mitt hode spiser du derfor bare to måltider om dagen, det syns jeg er lite.