Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?
Jeg er fremdeles beryktet i en liten landsby på sørsiden av Kreta. Vi skulle ta en lang taxitur på 2 timer. Vi bestilte taxi i god tid, jeg var innom, inspiserte utvalget av barneseter og valgte et forovervendt sete. Snuppa var under 2, så jeg hadde egentlig kvaler nok med dette.
Da vi skulle hentes hadde sjåføren satt setet i baksetet uten å feste det. Han mente at det ikke var nødvendig heller. Når jeg gjorde det klart at vi ikke satt oss i bilen før setet var ordentlig festet (etter en liten diskusjon), kom han visst med noen gloser som min greskkyndige venn nektet å oversette. Jeg var visst ***&%#€ og storforlangende.
Vi toget tilbake til taxisentralen til fots. Jeg tok et babysete som jeg monterte selv (snuppa var langt mindre enn 13 kilo). Damen på sentralen holdt på å omfavne meg, for hun hadde også forsøkt å fortelle at setene faktisk må festes.
Da min far var tilbake i landsbyen et halvår etter kom både damen på taxisentralen og sjåføren og lurte på hvordan det stod til med barnebarna.