|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Jeg er fremdeles beryktet i en liten landsby på sørsiden av Kreta. Vi skulle ta en lang taxitur på 2 timer. Vi bestilte taxi i god tid, jeg var innom, inspiserte utvalget av barneseter og valgte et forovervendt sete. Snuppa var under 2, så jeg hadde egentlig kvaler nok med dette.
![]() |
![]() |
#22 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Gutt på fire år stående mellom forsetene i bilen.
![]() |
![]() |
#23 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Vi har en pakistansk jente i b.hg, og i den familien er bilsikring ikke eksisterende. OK, de kommer fra en annen kultur, men moren er oppvokst i Norge, og burde vite bedre.
![]() |
#24 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Jeg ser mye stygg kjøring fra barnehage, skole og butikk - da skal man jo "bare et lite stykke". Små barn i forsetet, barn som står mellom fører og ratt, barn som ligger i bagasjerommet på stasjonsvogner … Her om dagen kjørte jeg forbi en bil med en liten baby på fanget i forsetet.
![]() |
#25 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?
Jeg er helt enig i at det er stor forskjell på å glemme å feste beltet og å bevisst unnlate å ta hensyn til trafikksikkerhet. Det gjør ingen forskjell hvis uhellet er ute, men det er jo ikke så ofte man glemmer å feste beltet.
![]() |
![]() |
#26 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om man krasjer blir selvfølgelig skaden like stor, ja.
![]() |
#27 |
Nærmer seg
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?I går fra baksetet:
![]() |
#28 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Vel, jeg bodde i Guatemala en stund... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg har reist mye i Østre Asia. Dette var ikke et helt uvanlig syn, faktisk. Grisen var tidsvis byttet ut med en kasse med høns, men prinsippet blir vel det samme.
![]() |
![]() |
#30 |
maler
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Det er jo noen år siden jeg var i barneskolealder, men jeg har ikke sett noe som slår transporten fra skolen den gangen. Personbil eller varebil hvor man stappet inn unger så mange man fikk inn, både i kupeen, lasterommet og evt lasteplan. Og kjørte avgårde.
![]() |
#31 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Vel, i Beijing så jeg mye rart...
![]() |
#32 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Jeg lar meg heller ikke sjokkere etter å ha sett litt av hvert på steder der både veistandard, bilstandard og kjøremønster er på en annen planet enn her.
![]() |
#33 |
Tøff
|
Jeg flirte godt av denne, ja.
![]() |
#34 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Mor og far på snøscooter med en ett åring og treåring i mellom seg.
![]() |
#35 |
Bedreviter
|
Vel, akkurat det er det faktisk lov å gjøre i Norge, så det kan det godt hende du får se her også … |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kvar fann du slik brosjyre. Kunne godt tenkt meg å putte det i postkassa til naboen, litt opplysning utan å blande seg for mykje liksom.
![]() |
#37 |
Av og på bruker
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Jeg har heldigvis ikke selv sett episoder med dårlig bilsikring av barn. Vår datter på 5,5 år fester nå selen sin selv når hun går inn i bilen. Det er ikke snakk om å kjøre en cm uten at den er på. Hun er veldig påpasselig der. "Vil du at politiet skal bli sinna eller?" "Og hvis du kræsjer så dør jeg altså". Hun passer godt på oss også
![]() |
#38 |
Ekvilist
|
Vi så en liten tass bakpå sist i går.Jeg har flere ganger sett små unger sitte foran i passasjersetet uten sikring.
![]() |
#39 |
Jazzbabe
Du kan gå inn på www.tryggtrafikk.no og laste ned brosjyre: http://www.tryggtrafikk.no/filestore...barn_i_bil.pdf
![]() |
#40 |
Jazzbabe
Dette var jo en svært spesiell situasjon, og da må man ta den avgjørelsen som føles mest riktig der og da. Slik jeg kjenner deg, vet jeg at du kalkulerte og veide risikoene opp mot hverandre.
![]() |
|
|