Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Vel, akkurat det er det faktisk lov å gjøre i Norge, så det kan det godt hende du får se her også …
Vi så en liten tass bakpå sist i går.Jeg har flere ganger sett små unger sitte foran i passasjersetet uten sikring.
Det verste eksempelet har jeg nok kanskje stått for selv. Da skjedde da Pjokken var 7-8 uker gammel og hadde noe RS-lignende greier og det oppsto en situasjon hvor han ikke fikk puste. Da ble han tatt ut av setet av faren imens jeg kjørte til legekontoret rett i nærheten. Det var en avgjørelse tatt i en ganske ugrei situasjon, og jeg var usikker på om vi gjorde det riktige. (Vi vurderte at det å komme til lege i egen bil gikk kjappere enn å stoppe og vente på ambulanse.) Ferden gikk videre fra legekontoret med ambulanse og der var den ingen mulighet for sikring i det hele tatt (!). Poden ble rimelig ute av seg da Pjokken var usikret i bilen vår "Vi kommer til å kræsje! Vi kommer til å kræsje!" Han hadde forstått våre formaninger om bilsikring slik at dersom man ikke har på bilbeltet, så kræsjer man.