Sv: Aleneforeldre og foreldremøter
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Jeg ser den, Smilefjes. Jeg vil bare gjenta at jeg mener at folk bør strekke seg langt for å skaffe seg et nettverk når man har barn. Jeg har aldri sagt at det er noe alle kan klare. I noen tilfeller er det umulig, (de er få, tror jeg) andre ganger er det vanskelig, men mange ganger er det jo mye opp til en selv også. Jeg vet jo ikke noe om bakgrunnen for at f.eks Sitron ikke har et nettverk, så hvis hennes tilfelle ligner på det du har beskrevet, er det jo selvfølgelig trist.
Jeg tror likevel ikke jeg gidder å be om unnskyldning for at jeg mener at det er viktig å ha et nettverk rundt seg.
Jeg har ikke sagt at det var galt å si at det er viktig å ha et nettverk eller at det er feil at man bør prøve å få det til. Det var innstillingen om at dette kan alle klare samt holdningen om at de som ikke klarer det rett og slett ikke gjør foreldrejobben godt nok i og med at de ikke lykkes i denne viktige tingen jeg ville si noe om.
Selvsagt er det best om man har eller klarer å skaffe et nettverk. Men alle kan ikke det og de har unger de og. Enten det nå er en mishandlet kvinne som lokalmiljøet var så hyggelige å fryse ut eller det er en mor med sosial angst eller hva det nå er.
Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.
Vanligvis liker jeg Sitron med litt sukker på, men i dag tror jeg sannelig det smakte med ren Sitron.

|