|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøter
Jeg har ikke sagt at det var galt å si at det er viktig å ha et nettverk eller at det er feil at man bør prøve å få det til. Det var innstillingen om at dette kan alle klare samt holdningen om at de som ikke klarer det rett og slett ikke gjør foreldrejobben godt nok i og med at de ikke lykkes i denne viktige tingen jeg ville si noe om.
|
|
|
|
#82 |
|
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterÅ nettverke med folk i nabolaget kan jeg egentlig bare glemme, tiden strekker ikke til. Dog har jeg flaks og har Mafia i nærområdet. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Ringskrømt
|
Ja, hvis ikke kommer foreldremøtepolitiet og kaster aC i fengsel. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterFAU leder er litt kult. Da kan du skrive i lokalavisen. Og bitche masse. Super måte å få utløp for pms på. |
|
|
|
#87 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterHerlighet så forståelsesfull hun var da...
|
|
|
#88 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterNiks. aC blir pålagt å bake kaker til alle møter, velkomstdager, avslutninger og 17. maifeiringer helt inntil yngstebarnet er ferdig på den skolen.
|
|
|
#90 |
|
Den som gir seg...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJeg reagerer også sterkt på utalelser om at det "bare er å skaffe seg et nettverk" og at det må alle sørge for å gjøre...
|
|
|
#92 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterjeg har liten familie og lite vennenettverk,..alle mine venner jobber fullt og har små barn selv... det er ikke lett å få barnevakt nei. Jeg er slett ikke usosial, men det er ikke lett å ha tid til å lage nettverk. spesielt ikke når man er alene.
|
|
|
#93 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jeg er ikke 100% enig med rine, selv om jeg mener man til en viss grad bør forsøke å ta ansvar for å prøve å skaffe et nettverk i alle fall.
|
|
|
#96 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJeg har forresten gått glipp av en god del foreldremøter, men får med meg det jeg klarer. Mannen er ikke laget for denslags, og det er ikke alltid så lett å få kveldene til å gå opp heller. Dessuten har disse møtene en tendens til å dra så inn i h****** ut i langdrag, at det er utrolig ulystbetont å møte. Start halv åtte - åtte, og ikke ferdig før ti-halv elleve. :urk: |
|
|
|
#97 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterHvis møtet finner sted i barnas våketid - ta med deg ungene, og gjenfortell høyt og klart i møtet om samtalen du hadde, og spør om andre fikk samme samtale.
|
|
|
#98 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
GODT vi ikke sogner til samme skolen. Da hadde JEG vel måttet stille opp HVER gang BARE fordi jeg er engasjert !
|
|
|
#99 |
|
|
Eller den andre kan "glemme" å følge med på denslags ved f.eks å f.eks å sjekke papirene som ligger i skolesekken
Nettopp! Jeg har både venner, nettverk, besteforeldre og en eks/far til barnet. Det er ikke dermed sagt at jeg får barnevakt.
Glutenfri er den og |
|
|
|
|
|
#100 |
|
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterHvem var det som ringte egentlig. :forvirret: Læreren, noen fra kontoret eller foreldrekontakt? Det var jo en helt totalt uakseptabel måte å kommunisere på og du skal ha honnør for å holde deg i skinnet i den samtalen. Jeg tror jeg ville ha hatt noen små problemer med akkurat det. |
|
|
|
![]() |
|
|