Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Aleneforeldre og foreldremøter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 19:31   #81
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Aleneforeldre og foreldremøter

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg ser den, Smilefjes. Jeg vil bare gjenta at jeg mener at folk bør strekke seg langt for å skaffe seg et nettverk når man har barn. Jeg har aldri sagt at det er noe alle kan klare. I noen tilfeller er det umulig, (de er få, tror jeg) andre ganger er det vanskelig, men mange ganger er det jo mye opp til en selv også. Jeg vet jo ikke noe om bakgrunnen for at f.eks Sitron ikke har et nettverk, så hvis hennes tilfelle ligner på det du har beskrevet, er det jo selvfølgelig trist.
Jeg tror likevel ikke jeg gidder å be om unnskyldning for at jeg mener at det er viktig å ha et nettverk rundt seg.

Jeg har ikke sagt at det var galt å si at det er viktig å ha et nettverk eller at det er feil at man bør prøve å få det til. Det var innstillingen om at dette kan alle klare samt holdningen om at de som ikke klarer det rett og slett ikke gjør foreldrejobben godt nok i og med at de ikke lykkes i denne viktige tingen jeg ville si noe om.

Selvsagt er det best om man har eller klarer å skaffe et nettverk. Men alle kan ikke det og de har unger de og. Enten det nå er en mishandlet kvinne som lokalmiljøet var så hyggelige å fryse ut eller det er en mor med sosial angst eller hva det nå er.

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Vanligvis liker jeg Sitron med litt sukker på, men i dag tror jeg sannelig det smakte med ren Sitron.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:33   #82
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å nettverke med folk i nabolaget kan jeg egentlig bare glemme, tiden strekker ikke til. Dog har jeg flaks og har Mafia i nærområdet.

Nettverking er tid- og energikrevende, og jeg har helt ærlig ikke tid til mer enn jobb og nærmeste familie. (Og jeg er til og med svært ekstrovert, altså. )

Men det er ikke bare å skaffe seg et nettverk, lizzom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:37   #83
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men møteplikt? Hallo, har vedkommende lov til å hevde noe slikt? Hva skjer hvis man da ikke møter?

Ja, hvis ikke kommer foreldremøtepolitiet og kaster aC i fengsel.

Jeg blir ikke overrasket over oppførselen, men forkastelig er det sabsolutt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:41   #84
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje jeg blir dømt til å tilbringe evigheten som FAU-leder.

Gammel 07-09-09, 19:45   #85
Slettet bruker
Passiv

Standard

FAU leder er litt kult. Da kan du skrive i lokalavisen. Og bitche masse. Super måte å få utløp for pms på.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:52   #86
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Been there, done that.

Gammel 07-09-09, 19:54   #87
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Herlighet så forståelsesfull hun var da...

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Funker som juling, faktisk. Eksen til svigerinna mi prøvde slippe unna militæret, men fikk ikke lov. Første dag troppet han opp med fire barn i alder 7-0 og sa "greit, siden jeg ikke får slippe militæret, skal dere bare få se hva det blir dere har å forsørge den neste tiden."

Da forsøkte militæret febrilsk å kaste ham ut igjen, men han blånekta, og fant like gjerne ut at videre utdanning betalt av samme gjengen var en fin ting.

Jepp - så still opp med ungene, om ikke noe annet så for å få fram poenget. - Så kan du ha bestemor ventende i bilen utenfor så barna får bli med henne når poenget er synket inn.

Jepp, jeg har "dratt" med meg unger på mange møter...

Gammel 07-09-09, 20:04   #88
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Niks. aC blir pålagt å bake kaker til alle møter, velkomstdager, avslutninger og 17. maifeiringer helt inntil yngstebarnet er ferdig på den skolen.

Hvis ikke hun stiller til foreldremøter, får hun vise at hun er engasjert mamma på andre måter.

Har skolen iflg skolereglement anledning til å pålegge foreldrene "møteplikt" ? Syns det høres snålt ut. Jeg skjønner godt du blir irritert - "still opp ellers er du Dårlig Mortm".

Gammel 07-09-09, 20:07   #89
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Bake kaker.

Det helvetet Dante glemte.

Gammel 07-09-09, 20:17   #90
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg reagerer også sterkt på utalelser om at det "bare er å skaffe seg et nettverk" og at det må alle sørge for å gjøre...

Jeg liker også sitron litt ekstra godt i dag.

Gammel 07-09-09, 20:18   #91
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Bake kaker.

Åh - en sjelevenn - endelig!

Gammel 07-09-09, 20:21   #92
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg har liten familie og lite vennenettverk,..alle mine venner jobber fullt og har små barn selv... det er ikke lett å få barnevakt nei. Jeg er slett ikke usosial, men det er ikke lett å ha tid til å lage nettverk. spesielt ikke når man er alene.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:23   #93
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, du har bare definitivt de mest hurpete og snevre.

Jeg er ikke 100% enig med rine, selv om jeg mener man til en viss grad bør forsøke å ta ansvar for å prøve å skaffe et nettverk i alle fall.

Men, i det jeg her siterer jeg i alle vall 100% uenig med deg, det er det ingent vil om....

Gammel 07-09-09, 20:34   #94
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Bake kaker.

Møllerens er en fin ting. En pose langpannesjokoladekake, vann, olje, inn i ovnen med den. Ferdig.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:37   #95
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det er fortsatt å bake en kake. I don't do cakes. Hvis det ikke er barna mine som ber meg, that is.

Gammel 07-09-09, 20:40   #96
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har forresten gått glipp av en god del foreldremøter, men får med meg det jeg klarer. Mannen er ikke laget for denslags, og det er ikke alltid så lett å få kveldene til å gå opp heller. Dessuten har disse møtene en tendens til å dra så inn i h****** ut i langdrag, at det er utrolig ulystbetont å møte. Start halv åtte - åtte, og ikke ferdig før ti-halv elleve. :urk:

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:48   #97
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hvis møtet finner sted i barnas våketid - ta med deg ungene, og gjenfortell høyt og klart i møtet om samtalen du hadde, og spør om andre fikk samme samtale.
Hvis møtet finner sted i barnas sovetid - ring læreren og gjenfortell samtalen og fortell grunnen til du ikke kommer. Og spør om dette skal være standarden for samarbeid i årene fremover.

Det hadde jeg gjort..
Jeg hadde vært skikkelig irritert.

Gammel 07-09-09, 20:59   #98
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Åh - en sjelevenn - endelig!

GODT vi ikke sogner til samme skolen. Da hadde JEG vel måttet stille opp HVER gang BARE fordi jeg er engasjert !

Gammel 07-09-09, 21:01   #99
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det kan jo være spesielt greit i en situasjon med skilte foreldre, der man fort kan "glemme" å informere den andre om slike ting.

Eller den andre kan "glemme" å følge med på denslags ved f.eks å f.eks å sjekke papirene som ligger i skolesekken

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Et stort nettverk betyr ikke ubegrenset med velvillige barnevakter.

Nettopp! Jeg har både venner, nettverk, besteforeldre og en eks/far til barnet. Det er ikke dermed sagt at jeg får barnevakt.

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Møllerens er en fin ting. En pose langpannesjokoladekake, vann, olje, inn i ovnen med den. Ferdig.

Glutenfri er den og

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:04   #100
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Hvem var det som ringte egentlig. :forvirret: Læreren, noen fra kontoret eller foreldrekontakt? Det var jo en helt totalt uakseptabel måte å kommunisere på og du skal ha honnør for å holde deg i skinnet i den samtalen. Jeg tror jeg ville ha hatt noen små problemer med akkurat det.

Flott at det ordnet seg for deg. Men, jeg ville ha tatt dette opp med skolen. Vet ikke om jeg ville ha tatt det en til en eller om jeg ville ha nevnt noe på foreldremøtet. Tipper det sitter en og annen sjel der som har reagert på samme måte som deg.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.