Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-09, 10:49   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg synes faktisk at staten Norge har et større ansvar for egne borgere enn borgere fra andre land.

Det er vel ingen som krangler på det? Det som har blitt sagt er at det ikke er en større tragedie at en nordmann blir utsatt for dette enn om en kongoleser blir det.

Det er en del av tryggheten i det å være innehaver av pass og en identitet. Joshua French er visstnok halvt britisk, så det hadde vært interessant å se hva Storbritannia hadde gjort hvis han forfektet sitt britiske statsborgerskap...

Nå er vel den norske staten rimelig streng på at man ikke kan ha dobbelt statsborgerskap om man skal være norsk statsborger, så dette blir en hypotetisk fremstilling.

Man kan ikke tro at selv om man har norsk pass så er man skjermet mot andre lands rettsystem når man befinner seg i andre land. Det er det som er poenget. Det er ingen som krangler på at den norske staten bør gjøre masse for å forhindre en dødsstraff. Spørsmålet er hva man kan gjøre mens man er i en aktiv rettsprosess.

Jeg synes ikke det er greit at siden Moland og French _kan_ ha gjort dit eller datt (selvom de ikke spionerte for Norge, så spionerte de sikkert for noen ), så derfor er det greit at de dømmes i en rettsak som ikke oppfyller grunnleggende menneskerettigheter (det å dømmes uten å forstå hva som blir sagt hverken under rettsaken eller domsavsigelse).

Jeg kan ikke finne (men jeg har ikke lette gjennom kjempenøye heller altså) at noen i denne tråden har sagt at det er OK at Moland og French dømmes i en rettsak som rett og slett er en dårlig parodi på et fungerende rettsvesen. Kan du vise meg hvor noen har sagt det?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.