Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Polen vil begynne med kastrering av lovbrytere (seksuell omgang med mindreårige etc.)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hva synes du?
Bra straffetiltak 24 50,00%
Liker ikke straffeutviklingen 16 33,33%
Vet ikke. Annet. 8 16,67%
Deltakere: 48. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-09, 08:22   #21
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Polen vil begynne med kastrering av lovbrytere

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Uansett. Voksne mennesker som forbryter seg seksuelt på barn er noe av mest avskyelige jeg kan tenke meg. Det vil ikke hjelpe dem å sitte x antall timer hos en psykolog for å endre tankesett når de mest sannsynlig er født på denne måten. Det er ikke et "virus" de har pådratt seg, dette er et forskrudd seksuelt tankesett som det burde vært null-tolleranse ovenfor. Man må heller frata dem muligheten til å tenke og utføre fantasiene sine.

Jeg vil jo tro de har lite mulighet til å "utføre fantasiene" sine i fengsel. Ellers er jeg ikke helt enig med deg i at seksuelle overgrep på barn er en legning. Det er flere grunner til at barn blir utsatt for overgrep, og ikke alle av disse skyldes pedofile. På samme måte som voldtekt ikke er et resultat av at man ikke kan "styre sine seksuelle lyster", men like gjerne kan være seksualisert vold, med samme motivasjon som annen vold, eksempelvis aggresjon, frustrasjon, ønske om makt.

På samme måte kan overgrep mot barn være en del av et mishandlingsbilde, heller enn at en som er pedofil ønsker en seksuell relasjon til et barn. Jeg vil jo også si at overgrep mot en 13 åring er et overgrep mot et barn, men her er det ikke nødvedigvis pedofile som gjør det.

Jaha, lang tirade dette. Men jo, jeg tror at i mange tilfeller - men ikke alle - vil behandlng rettet mot overgriperne hjelpe.

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Kjemisk kastering er ingen kur for pedofili.

Vi driver en del på med det i Norge også, og det er i alle fall mulig at kjemisk kastrering vil hindre folk i å begå seksualisert vold. Men det er vel litt usikkert hele greia enda.

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Man skal jo være rimelig sikker for at man skal kunne ta i bruk sånne tiltak som kastrering. Jeg mener at man eier sin egen kropp. Fullt og helt.

Hvis vi skal følge denne tankegangen helt ut, kan vi heller ikke fengsle folk. Jeg vet ikke så mye om bivirkningene av kjemisk kastrering, men fengsling er det helt klare beviser for er uheldig for den som er fengslet.

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina

En løsning på problemet kan jo være å "tag'e" personer som er dømt for sedelighetsforbrytelser mot barn. Nærmer de seg en skole/barnehage/lekeplass, så går en alarm et eller annet sted og det blir sjekket opp i.

Skal denne alarmen også gå hvis de er i bursdagen til sin gamle grandtante og grandtanten har barnebarna på besøk? Beklager, tror dette er en dårlig ide. Dette med å merke folk og gps-tracke dem er noe jeg er åpen for når det gjelder folk som er ilagt besøksforbud etc For at noe slikt skal virke må det være helt entydig hvor de skal kunne gå. Og folk må jo vite om det også. Hvis noen slapp meg løs i Oslo kunne jeg godt ha nærmet meg en barnehage uten å ha det miste aning om at jeg var i nærheten av en.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.