Sv: Hva bør man gjøre/burde ha gjort før fylte 30?
Sitat:
- Renne Korketrekkeren minst 5 ganger på rad en fin vinterkveld
- Høstturer langs Akerselva på tidlige formiddager, med fotoapparat og et åpent øye
- Kakaotreff med venner (hvorsomhelst egentlig)
- Gå på kino alene og sjekke opp en kjekk single mann i billettkøen (og gå på date med ham etter kinoen)
- Bli venner med noen man har fordommer mot ( for egen del; venner innen finans, teste ut helt nye utesteder, hytteturer til landstedet på sørlandet og sånn )
- Lære noe man tror man ikke kan (igjen, for min del å gå på langrennsski - det vet jeg aC kan)
- Engasjere seg i noe utenfor en selv (frivillig arbeid igjen)
- Være på UKA sammen med venner, inkludert litt egotid med te og tegneserier
- Lære barna å like noe man elsker selv og gjøre det ofte sammen (for min del; slalom)
- Reise på måfåtur til Lofoten/Nordland en fin sommer
- Planlegge noe urealistisk og gjennomføre det
Det er dette det handler om, ikke det ekstreme men mer det å være tilstede i eget liv. Selv om jeg har vært i isødet i Alaska med hundeslede, frosset fast i soveposen og i koieveggen, sett isbjørn på nært hold og lurt på om ulvene har tenkt å gi seg med å følge sleden snart, så er de mest spektakulære opplevelsene de som er helt nære. Det å se nordlyset danse over Storfjellet eller å være ute i marka helt alene med Pelsen, de intense blaffene av lykke man føle hver dag er mer verdt enn alle de store ekspedisjonene. Gi meg Dagbladets lørdagskryssord, en viss mann og en kopp kaffe, da er det den aller største av opplevelsene.
|