Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva bør man gjøre/burde ha gjort før fylte 30?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-09, 19:33   #121
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Hva bør man gjøre/burde ha gjort før fylte 30?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ting man bør gjøre før man fyller 40:

- løpe NY maraton

:gulp:

Gulp?
Neida, det er en lek det!

Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 19:37   #122
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg har gjort det samme som smilefjes, gått rundt på måfå i Venezia, og det var noe helt annet enn å gå rundt på måfå i en storby som Paris, altså.

Joda, jeg tviler ikke. Men det er ikke min måte å reise på, og jeg hadde hatet det samme hvor lite stedet var. Så det er ikke noe jeg ville anbefale på generell basis, siden det er så voldsomt individuelt hvordan man liker sånt. Jeg får fnatt av måfå-ferier.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 19:53   #123
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ting man bør gjøre før man fyller 40:

- løpe NY maraton

:gulp:

Jeg synes bare man skal drikke så mye champagne som mulig uansett.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 20:40   #124
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Forresten, er det ingen som har danset salsa på Cuba?

Jeg har prøvd. :dårlig danser:

Gammel 26-09-09, 22:26   #125
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg ikke skal signere på det med NY maraton, akkurat (altså, det er FANTASTISK, men er vel ingen nødvendighet), akkurat.

Men det å, en eller annen gang ikke altfor sent i livet, gjerne før du fyller 30, gjøre noe du aldri hadde trodd du skulle klare og så jobbe knallhardt for å klare det likevel, DET anbefaler jeg noe så inderlig. NY maraton eller noe annet.

Gammel 26-09-09, 22:31   #126
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Man blir aldri for gammel til å være nattens dronning. :datapunkt:

Heh.
Jeg og Bestevenninne satt en søndag i september i fjor, da jeg hadde alenehelg hos Bestevenninne i Oslo med obligatorisk 12-timers-fyll - komplett med altfor løs munn utpå natta, headbanging på stuegulv og utpå-morrakvisten-sipping og intime betroelser, fylla-SMS'er til "heldige" utvalgte og dertil hørende fylleangst dagen derpå - og stønnet at vi strengt tatt begynte å bli for gamle for dette her.

Gammel 26-09-09, 22:39   #127
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men det å, en eller annen gang ikke altfor sent i livet, gjerne før du fyller 30, gjøre noe du aldri hadde trodd du skulle klare og så jobbe knallhardt for å klare det likevel,

Sånn bør man leve alltid, hele livet. Det er hva som gjør et helt vanlig liv om til et ekstraordinært et.

Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 01:13   #128
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Enig med Skvetten.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 01:32   #129
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Oj - jeg nærmer meg slutten av det berømte tiåret...

Før tredve:
-Ridd på kamel i solnedgangen i ørkenen ved Cheops pyramiden
-Vært med på Akro-flyvning i en gammel Harvard (passasjer + fikk prøve selv)
-Flydd helikopter (passasjer)
-Sittet i en Top Fuel Dragster
-Jobbet som nasjonsattaché ifbm Skiflyvning
-Stått på scene i utlandet og spilt foran maaaange mennesker
-Vært norgesmester
-Sunget på ei låt som ble gitt ut på cd
-Vært på forsiden av et platecover (Alle vakre jenters Hambo - i 1983 )
-Blitt fridd til (og svart ja) i "toppen" av Eiffeltårnet
-Jobbet under Hit Awards
-Klina med en kjendis
-Hatt skikkelig black out
-Hatt eget nettsted for pingvinelskere...

Etter tredve:
-Giftet meg og fått barn
-Gått på den Kinesiske mur
-Spist veldig lokal mat i Beijing
-Drukket Absinth i Praha
-Spilt på festival med band
-Flydd akroflyvning i en gammel Yak (passasjer)
-Vært norgesmester
-Besøkt favelaer i Rio
-Jeepsafari i regnskogen
-Klappet slanger

Ønsker fremover:
-Være med i jagerfly
-Kjøpe Mustang
-Reise til: Svalbard / Island / New York (reise tilbake til Brasil)
-Kjøre Route 66

Det må da være mer...?

Gammel 27-09-09, 01:46   #130
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg gruer meg skikkelig til 40 årsdagen.
Det var ille nok da jeg fylte 30, og så nærmer 40 årsdagen seg også med stormskritt.
Men på en annen side, jeg gjorde jo mye før jeg fylte 30 når jeg tenkte meg om.
De viktigste av alt, jeg fikk barna jeg ønsket meg.

Jeg syns det var ille å bli 20 år, husker jeg. Så fant jeg ut at livet ikke var over, og etter det har jeg ikke tenkt over alder som noen hindring for å gjøre det jeg har lyst til.

Om jeg kjenner deg rett, aC, så er du ganske lik meg. Dvs at du kan gjøre det du har lyst til uansatt alder.

Nyt livet og gjør som du vil. Uansett hvor gammel du er. Jeg er 42 år og eneste hindring for å gjøre det jeg har lyst til er hjertefeilen min. Men det hindrer meg stort sett kun i å bedrive ekstremsport. Jeg nyter livet.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 01:48   #131
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når jeg tenker meg om, er jeg forresten glad for at jeg dro på inteerrail som 16-åring. Altså før jeg fikk barn. Men nå har jeg så store barn, så jeg kan gjøre det meste.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 10:17   #132
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ikke før 30, men før man dør ihvertfall så bør man ha forsøkt å elske helt uten hemninger og å tørre å hvile helt trygt i å være elsket uten hemninger tilbake. :forelsket:

Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 10:18   #133
Slettet bruker
Passiv

Standard

Også bør man seriøst ha lest tråden om livsvisdom og om bunader på fp.

Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 10:53   #134
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Noen av tingene jeg har gjort før jeg ble fossil, som liksom utmerker seg på en måte (for meg):

deltatt i NM i biljard for kvinner
sluttet å røyke og fikk et bedre liv
vært på Led Zeppelin konsert i London
fått orgasme (ikke på et HC toalett eller annet toalett for den saks skyld )

Ting jeg håper å få gjort som fossil:
etablere en bedre livsstil med sunnere kosthold og mer mosjon
gjøre ferdig utdannelsen min og kanskje ta noe mer utdannelse
reise til Asia

Sist redigert av zeppelin : 27-09-09 kl 10:58.
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 10:59   #135
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ikke før 30, men før man dør ihvertfall så bør man ha forsøkt å elske helt uten hemninger og å tørre å hvile helt trygt i å være elsket uten hemninger tilbake. :forelsket:

Jeg er så enig!

Gammel 27-09-09, 11:05   #136
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke lest hele tråden, for jeg ble så satt ut av tanken på at man skulle leve ut så mye før 30, og etterpå var løpet kjørt. Samt at jeg reagerte utrolig snerpete på det indirekte budskapet som fyller deler av tråden - at man bør fylle livet med er "ekstremopplevelser" for å ha hatt et godt nok liv. Jeg skjønner at jeg er sær og sur, ikke er jeg premenstruell engang. Altså, Polyanna og smilefjes hadde de forslagene jeg er mest enig i.

Når det er sagt, så ser jeg at dette er skravleforumet, og at aC sier hun kjeder seg. Derfor begynte jeg å tenke på hvilke opplevelser som har gitt meg glede uten at de var veldig særegne for meg og mitt liv. Her er noen litt enklere saker, kanskje mer gjennomførbare. De høres gjerne mindre spektakulære ut enn en del av det andre i tråden, men de gav meg stor glede:

- Renne Korketrekkeren minst 5 ganger på rad en fin vinterkveld
- Høstturer langs Akerselva på tidlige formiddager, med fotoapparat og et åpent øye
- Kakaotreff med venner (hvorsomhelst egentlig)
- Gå på kino alene og sjekke opp en kjekk single mann i billettkøen (og gå på date med ham etter kinoen)
- Bli venner med noen man har fordommer mot ( for egen del; venner innen finans, teste ut helt nye utesteder, hytteturer til landstedet på sørlandet og sånn )
- Lære noe man tror man ikke kan (igjen, for min del å gå på langrennsski - det vet jeg aC kan)
- Engasjere seg i noe utenfor en selv (frivillig arbeid igjen)
- Være på UKA sammen med venner, inkludert litt egotid med te og tegneserier
- Lære barna å like noe man elsker selv og gjøre det ofte sammen (for min del; slalom)
- Reise på måfåtur til Lofoten/Nordland en fin sommer
- Planlegge noe urealistisk og gjennomføre det

Jeg hadde gjerne kommet med mer om ikke en fireåring hadde forsøkt å rive ned stua nå.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 11:11   #137
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en veldig fin liste, Balanse! Jeg er heller ingen ekstrem-elsker, og å svømme med haier, hoppe i strikk, klatre i høye fjell eller å dykke er omtrent det jeg kan tenke meg minst i hele verden. Når jeg leste lista di ble jeg også ekstra glad i byen min.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 11:17   #138
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg har ikke lest hele tråden, for jeg ble så satt ut av tanken på at man skulle leve ut så mye før 30, og etterpå var løpet kjørt. Samt at jeg reagerte utrolig snerpete på det indirekte budskapet som fyller deler av tråden - at man bør fylle livet med er "ekstremopplevelser" for å ha hatt et godt nok liv. Jeg skjønner at jeg er sær og sur, ikke er jeg premenstruell engang.

Jeg er helt enig med deg, Balanse - og jeg er heller ikke premenstruell (ikke sur engang, når jeg tenker meg om, men enig allikevel).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 11:21   #139
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er interrail nevnt??

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 11:30   #140
Skvetten
Passiv

Standard

Sitat:

- Renne Korketrekkeren minst 5 ganger på rad en fin vinterkveld
- Høstturer langs Akerselva på tidlige formiddager, med fotoapparat og et åpent øye
- Kakaotreff med venner (hvorsomhelst egentlig)
- Gå på kino alene og sjekke opp en kjekk single mann i billettkøen (og gå på date med ham etter kinoen)
- Bli venner med noen man har fordommer mot ( for egen del; venner innen finans, teste ut helt nye utesteder, hytteturer til landstedet på sørlandet og sånn )
- Lære noe man tror man ikke kan (igjen, for min del å gå på langrennsski - det vet jeg aC kan)
- Engasjere seg i noe utenfor en selv (frivillig arbeid igjen)
- Være på UKA sammen med venner, inkludert litt egotid med te og tegneserier
- Lære barna å like noe man elsker selv og gjøre det ofte sammen (for min del; slalom)
- Reise på måfåtur til Lofoten/Nordland en fin sommer
- Planlegge noe urealistisk og gjennomføre det

Det er dette det handler om, ikke det ekstreme men mer det å være tilstede i eget liv. Selv om jeg har vært i isødet i Alaska med hundeslede, frosset fast i soveposen og i koieveggen, sett isbjørn på nært hold og lurt på om ulvene har tenkt å gi seg med å følge sleden snart, så er de mest spektakulære opplevelsene de som er helt nære. Det å se nordlyset danse over Storfjellet eller å være ute i marka helt alene med Pelsen, de intense blaffene av lykke man føle hver dag er mer verdt enn alle de store ekspedisjonene. Gi meg Dagbladets lørdagskryssord, en viss mann og en kopp kaffe, da er det den aller største av opplevelsene.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.