Høflighet blant butikkansatte
Som en liten spinnoff til tråden om å snakke i telefonen mens man blir ekspedert i butikken, kom jeg til å tenke på noen episoder som gjør at jeg ikke lenger kjører innom nærmeste MENY-butikk.
Handler på MENY fordi jeg ønsker kjøttdisk og service i kjøttdisken. En kveld jeg kom på butikken halv ti (de stenger 22) og spør om de kan skjære kjøttpålegg for meg. Den ansatte ser dumt på meg og sier, ser du ikke at jeg har vasket og ryddet kjøttdisken, vi har tilsvarende pålegg vakumpakket i hylla lenger ned. Hun ville ikke skitne til maskinen igjen! Makan, det står jo ikke akkurat at kjøttdisken stenger 2130 akkurat.... Litt irritert går jeg bare videre uten å diskutere.... Og nektet å kjøpe pålegg, det smaker bedre fra kjøttdisken (det er jo derfor jeg handler der, ellers kunne jeg like godt gå på Rema).
En ukes tid senere er jo på butikken igjen, i normal tid ca 17. Vi ønsker ytrefilet til biff og jeg vil ha de skåret i tykkere skiver enn de som ligger ferdig foliert i hyllen. Spør på en høflig måte om de har mer ytrefilet siden det ikke ligger noe i disken. Og får til svar at det ligger ferdig oppskåret i hylla. Hvorpå jeg spør om hun ikke har så hun kan skjære til meg. Hun spør da om jeg skal ha mange siden jeg ikke kan ta de ferdige pakkene. Jeg forklarer på en rolig måte at jeg gjerne vil ha skivene en god del tykkere, hvorpå hun fnyser i nesa og bråsnur og går inn på kjøkkenet. Etter en liten stund kommer hun tilbake med ytrefilet og åpner pakken og deler av kjøtt til meg..... Ikke så veldig blid akkurat.
Er det bare meg som er forferdelig kravstor eller er det hele holdningen til de ansatte i den butikken som ikke er god. Jeg har jo konkludert med det siste. Kunne nevne flere episoder derfra også.
...derfor blir det til at jeg helst ikke orker å kjøre innom denne butikken. Og heller løper innom Kiwi som ligger 1km unna. Helst kjører jeg til den andre MENY-butikken som er en omvei på 4-5 km for der har de IKKE slik service. Der gir de til og med tips om tilbereding av maten
Er dere som meg, forventer ikke dere litt ekstra service når dere går på en butikk som er dyrere på varene enn gjennomsnittet?
__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
|