|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
![]() Høflighet blant butikkansatteSom en liten spinnoff til tråden om å snakke i telefonen mens man blir ekspedert i butikken, kom jeg til å tenke på noen episoder som gjør at jeg ikke lenger kjører innom nærmeste MENY-butikk.
![]() |
#2 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteSkjønner godt at du heller handler på den andre Meny-butikken. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg klaget til daglig leder i den nærmeste butikken for å få bedre service i kjøttidisken. Jeg vet ikke om jeg forventer bedre service i en dyrere butikk, men jeg forventer at en kjøttdisk gir meg det jeg vil ha, om de har ferdig oppskjært i hylla er jo irrelevant... Det er for meg ikke bedre service enn i en såkalt "billigbutikk", det er faktisk bare service.
![]() |
#3 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatte
Nesten så jeg ble nysgjerrig på hvilken Meny det dreier seg om... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteAkkurat det med at kjøttdisken stenger før selve butikken er helt vanlig, så det hadde jeg ikke reagert på. Det er vel litt sånn de må gjøre for å lippe å ha ansatte gående lenge etter stengetid for å rydde og vaske tenker jeg.
![]() |
#5 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteJeg tror det er ganske vanlig at ferskvaredisken pakker sammen en god stund før stengetid. Det tar mye tid å pakke bort alt og rengjøre skikkelig. Jeg hadde ikke reagert på at de ikke ville skjære kjøttpålegg. Men jeg hadde reagert på ordvalget, hvis hun uttrykte seg som du skriver her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteJeg hadde nok heller ikke reagert på at jeg ikke fikk skåret kjøttpålegg kl 21.30, for har selv jobbet i butikk for leeeenge siden, og det tar faktisk litt tid å vaske den maskinen i tillegg til alt man skal rydde bort. Den ansatte jobber nok antakelig til 22.30 for å få ryddet og vasket, men det er deilig å gjøre unna alt man kan så tidlig som mulig, slik at man i hvert fall slipper å jobbe over. Så den hadde jeg som sagt kjøpt glatt. Men det er noe med hvordan man ordlegger seg, og hvordan man sier ting. Hadde hun vært skikkelig nebbete, så kunne det vel hende jeg hadde sagt et par velvalgte gloser, om at hun var så lite interessert i å yte service, så kunne hun kanskje funnet på noe annet å jobbe med. |
![]() |
![]() |
#7 |
Superaktiv
![]() ![]() |
Er nok litt lenger syd enn de du nevner. Vet også at det er forskjell på butikkene. Men i den ene butikken er de elendig på service!
![]() |
#8 |
Superaktiv
![]() ![]() |
I den serviceinnstilte butikken får jeg faktisk alt fra kjøttdisken fram til 22. Og jeg skjønner at de starter ryddding før 22, det er jo ikke så mye fart i den delen av butikken så sent heller. Men det var mer måten hun sa det på. Ingen beklager eller unnskyld at vi ikke får det til. Mer sånn; er du helt idiot som ikke ser at vi har stengt kjøttdisken......
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteJA, det skjønner jeg godt. Send en klage, og fortell hvordan du opplever betjeningen der. |
![]() |
![]() |
#10 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteIsj, ja jeg skjønner deg godt. Man forventer faktisk ganske god service(så lenge man er høflig selv) på slike dyrere butikker. har de kjøttdisk så må man jo få lov å si hva man vil ha og hvordan man vil ha det. Man betaler faktisk for det.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteHadde nok regert litt på et ja, særlig den andre situasjonen. Og holdningen i den første, ikke selve det at det var stengt, men holdningen.
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteAt de stenger kjøttdisken før stengetid er greit nok, men det kunne vært opplyst om det, og ikke minst kunne de sagt ifra på en annen måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteJeg hadde ikke betraktet det å si fra som en klage jeg, men som om jeg ga dem vesentlig informasjon de trengte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteFerskvaresjef + butikksjef burde få beskjed om dette, ja. Om ferskvaren stenger før resten av butikken får de opplyse om det på en ordentlig måte!
![]() |
#15 |
nygift
|
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteJeg hadde klagd.
![]() |
#16 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteVel uansett, enkelte butikkansatte har sannsynlig ikke forstått hva ordet service betyr...
![]() |
#17 |
Metallica!!
|
Det er vel forskjell på å få pålegg eller å få pålegget oppskåret?
![]() |
#18 |
Pauset
|
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteNå pleier de vel ikke ha så ferskvaredisk på Kiwi vel, så da handler du vel sånt ferdigpakket der da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteJeg hadde gitt tilbakemelding på dette, jeg. Det er viktig informasjon for en butikksjef- det er nok ikke bare du som opplever det på denne måten?
![]() |
#20 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteJeg ville sendt en "ris"-mail. Noen som jobber i butikk burde heller jobbet på lageret
![]() |
|
|