Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

1 cm å gå på, er det for lite? (vintersko for barn)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-09, 21:48   #16
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 1 cm å gå på, er det for lite? (vintersko for barn)

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

På sommersko skal man regne 1-1,5 cm ekstra. På vintersko skal man regne 1,5-2 cm på grunn av at man bruker tykkere sokker. 7 mm må barnet ha for å bevege foten når han/hun går, resten er plass til sokker og vokseplass. Så 1 cm med sokker i er greit akkurat nå men da har han kun 3 mm å vokse på så det er i minste laget ja.

Signerer bare denne.
Jeg kjøper alltid sko med 1,5cm å gå på.
Når de har bare 6-7mm igjen så anser jeg dem for små. Så med 1cm så er det ikke mye å gå på.

Storesøsters vintersko holder alltid hele vinteren. Hun hadde nesten 2 cm å gå på i fjor.
Lillesøster sine måtte jeg kjøpe litt knappe, dvs med underkant av 1,5cm (neste alternativ var 2,5cm, som ble for stort), og hun vokste ut av dem før jul.
Er veldig spent på hvordan det går i år. De har ca 1,5-2cm å gå på begge to.
På storesøster regner jeg med det går helt fint, men er spent på lillesøster.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.