Sv: Ronny går mest konkurs
Selvoppfyllende profeti har lite med saken å gjøre, tror jeg.
Det handler selvsagt om klassetilhørighet, og i noen klasser er enkelte fenomener overrepresentert. Og jeg tror vi må snakke om en mye mer detaljert klasseinndeling enn "arbeider" og "middelklasse" her, altså. I klasser som "uføretrygdet og tenåringsforeldre i tredje generasjon" og "fisker og halvfyllik og 5 unger med 5 damer"-klassene, vil du for eksempel ha helt andre navn enn i "industriarbeider og LO-mann"-klassen. Og dere kan jo gjette hvilke av gruppene jeg tror får flest kriminelle og konkursridende unger. 
Så på Esmes spørsmål: Jeg tror at "industriarbeider og LO-mann gift med hjelpepleier"-familien har et temmelig bevisst forhold til signalene et navn sender, og at de absolutt ikke skal ha Wilhelm eller Melizzah. Men jeg tror fisker-fyllik-ungene rett og slett får navn som de syns er staselig og FINT. Og da gjerne med glitter og stas og z-er og aksenter i alle retninger.
Merk: Gjetninger helt uten referanser eller kilder, kun fra erfart datamateriale. (Jeg skulle dog likt å se søknaden for støtte til forskning på ovennevnte. )