Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ronny går mest konkurs

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 11:47   #33
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Ronny går mest konkurs

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg er selvfølgelig enig i at dyslektikere (eller folk med ADHD) ikke bør plasseres i bås med kriminelle, samtidig som jeg tror jeg skjønner hvordan Hilda tenker. Jeg er ikke fremmed for at folk som har havnet på skråplanet kan ha ulike diagnoser. Om disse er overrepresentert blant kriminelle skal jeg ikke påstå; jeg kan ikke huske å ha selv sett noe forskning som støtter dette, men jeg tror det er noe i at diagnoser som ADHD og dysleksi blir mer synlig i noen grupper i samfunnet. ADHD-diagnoser sies jo å være overrepresentert i fengsler for eksempel.

Nå har jeg arbeidet i systemet en årrekke og kan bekrefte at det er mange mennesker med diagnoser som havner på skråplanet. Det er imidlertid søkt å si at fordi man har et spesifikt navn så er man en av de med en diagnose som gjør at man har en større sansynlighet for å gjøre ukloke valg.

Her er en link som forteller litt om en studie som tar for seg psykisk lidelse og avvik blant insatte i norske fengsler :

http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1055408

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.