Sv: Matpakkeregler?
Jeg synes for å være helt ærlig at skolen skal gi beng i hva elevene har i matpakka. De kan oppfordre på foreldremøtene til å sende med sunn mat - også er engasjementet i hva det enkelte barn spiser ferdig. De er der for å gjøre andre ting enn å snoke i matbokser. Er det en unge sp, åpenbart lider av omsorgssvikt så får de varsle barnevernet eller noe. Er det ellers det at de er uenige i kostholdsfilosofien som praktiseres i det enkelte hjem så får de ta det med den enkelte forelder, skrive det på lekseplanen eller tenke på noe annet.
Jeg sender forøvrig stadig med mine pannekakerester i matboksen. Med sukker på. Jeg skulle likt å se en eller annen ta opp det som et problem med meg. 
At andre barn blir misunnelige - javel. Sånn er det.
At det blir urolig i klassen fordi ungene spiser nugatti er uheldig. Jeg ser det. Men det er ikke mer å gjøre med enn å si fra generelt og heller ta det direkte med foreldrene om det blir et veldig stort problem.
Jeg har vel på følelsen av at for enkelte lærere så er det med matboksenes innhold en vindmølle de ser seg nødt til å bruke unødvendig mye futt på.
|