Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kan jeg doble lussekattdeigen, uten å ha i mer safran?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-09, 11:33   #4
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg doble lussekattedeigen, uten å ha i mer Safran?

Hvis du legger safran i i lunken vann. Altså 1 gram Safran i ca 1 dl vann. Og la det stå i noen timer så kan du bruke den safranen til så hele deigen.
Men nå har jeg ingen erfaring med apoteksafran. Mine safran får jeg tilsendt i fra Iran (Iran er hovedeksportør) så dem er i lange tråder og gir mer lukt og smak enn det jeg kjøpte tidligere i Norge engang.

Jeg legger alltid safran i vann en god stund før jeg bruker det uannset til hva.

Men som sagt mine Safran kommer i fra Persia og er ektevarer jeg kan ikke gå god for andre safran.
Hilsen

Persian *Safrandilla og samler på safran og blir aldri lei av safran både krydderen og Safran her inne*

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.