Sv: Er du i stand til å se en sak fra flere sider?
Opprinnelig lagt inn av Interference, her.
Jeg har ingen problemer med å se en sak fra flere sider. I RL er det veldig gøy å diskutere for eller mot ulike sider av samme sak, for diskusjonens del og for å bli mer opplyst. Men enkelte saker nekter jeg å ta innover meg at kan ha flere sider.
Jeg synes og at sammenligningen pedofili og selvmord var helt absurd, selv om jeg kan skjønne intensjonen bak sammenligningen, så er det bare så feil så feil å sammenligne de to. Pedofili er en legning (og noen pedofile er monstre som lever ut legningen sin mens andre ikke gjør det) mens det å være i en tilstand der man velger å ta livet sitt, da er man syk, veldig syk.
Jeg må komme tilbake igjen til dette senere, noen sølte ut en liter melk her.
Og her er vi fundamentalt og dypt uenige ser jeg.
Om en pedofil var et monster slik du tror - skulle du ikke da vært i stand til å kjenne igjen en pedofil? Ihvertfall om du ser ham sammen med offeret sitt?
Sannsynligvis har du også en eller flere overgripere rundt deg. De er såpass mange der ute som bedriver incest at de fleste av oss vel kan regne med å kjenne til noen. Men ser vi det på dem? Nei. Ser vi det på dem sammen med barna? Nei.
De elsker sine barn de og. Men de er alvorlig forstyrrede mennesker som har på et eller annet tidspunkt valgt å la sin subjektive oppfatning av hvordan virkeligheten egentlig er ta over for den oppfatningen hele samfunnet rundt dem er dypt overbevist om at er rett. På samme måte som en som tar livet av seg. De fleste er vel enige om at det stort sett er en alvorlig feil å gjøre.
|