Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barn alene i bassenget

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-10, 13:52   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Barn alene i bassenget

Jeg vet jeg er en skikkelig hønemor av ulike årsaker, men lurer på hva dere hadde tenkt om dette.

Da min datter på 7 år (akkurat blitt det) er veldig utrygg i vann, men elsker å bade, så tenkte jeg å melde henne på et bli trygg i vann kurs nå vinter/vår, for at hun overhode skal ha en sjanse med å våge å lære å svømme. Valgte det for 4år + der foreldre skulle være med. Hun fikk 19.00 som tidspunkt. Så kom det brev i posten om at foreldre bare fikk være med inn første og siste gang (av 10). Hvis den voksne skulle være i bassengområdet (??) ellers måtte man betale billett. Jeg ble veldig overrasket og skuffet, og ringte og lurte på om det var blitt en feil. Men nei, de hadde sluttet med å ha med foreldre på det kurset kl.19. Jeg sa jeg ville være veldig ukomfortabel med det, i tillegg til at hun har ingen erfaring med garderober og det å være i bassenget. Da fikk vi time økta før kl. 18.15, og jeg kunne være med. Men i utgangspunktet vet jeg at det var fullt der, men kanskje noen hadde trekt seg.

Så kjente jeg litt på det i ettertid. Å sende henne helt alene inn der i det store badet, og når jeg vet hvor skeptisk hun er til en del ting. Jeg forstår at noen barn kan prestere bedre uten foreldre med, men jeg syntes nesten det ble litt leit jeg. Heldigvis ordna det jo seg, men det at du er 7 år er ingen garanti for at du vil takle det med vann bedre - og alene - enn en som er mindre. Bare tanken på å sende henne alene i bassenget når hun ikke kan svømme (eller er i nærheten av å være trygg) føltes ganske absurd egentlig. Greit nok at det er badevakter der, men vanligvis er vel noen voksne med barn som ikke er svømmedyktige?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.