Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan kommer du i gang med kjedelige gjøremål?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-10, 14:31   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan kommer du i gang med kjedelige gjøremål?

Se for deg: Du har fått i oppgave å skrive fire sider fakta om et tema du syntes er grusomt kjedelig. Dette vil ta den ca to kvelder å utføre fordi du ikke kan noe om tema fra før av.
Spørsmålet mitt er, hvordan kommer du i gang, og på en skala fra en til ti, hvor mye koster det deg å sette deg ned og fullføre den kjedelige oppgaven?

Et annet scenario: Du skal gjøre en oppgave hjemme (husarbeid) som tar deg maks ti minutter, men du syntes denne oppgaven også er skikkelig kjedelig.
Spørsmålet her blir som det over: Hvordan kommer du i gang, og på en skala fra en til ti, hvor mye koster det deg å sette deg ned og fullføre den kjedelige oppgaven?

Årsaken til at jeg spør om dette er at jeg sliter veldig med å sparke meg selv i gang med ting så lenge det er i kategori "kjedelig". Dvs jeg får det da gjort, men har da sittet med "kvaler" en godt stund først som regel. Vi snakker da om at jeg har gått å tenkt på å gjøre dette i kanskje en uke eller tre, dvs jeg tenker på det flere ganger om dagen, uten at jeg gjør det. Dette gjelder alt fra å rydde gangen til å skrive oppgaver. Det er jo helt latterlig, jeg ser det klart selv, men likevel... får ikke ut fingern før jeg MÅ. Dvs det må komme gjester, eller jeg må ha en deadline (må risikere tap av ansikt mao ).

Lurer på hvor normalt dette er egentlig? Setter ikke opp noen poll, men vil gjerne at folk svarer selv med egne ord.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.